#1 Skrevet November 8, 2009 Hei Har en '06 A4 som varsler meg om at jeg må bytte bremseklosser. Jeg er ikke veldig mekanisk av meg, men bremseklosser har jeg nå byttet selv på tidligere biler. Regner med at det ikke er stort mer hokus pokus her? Det jeg derimot lurer mer på er om varsel-lampen vil slutte å lyse av seg selv når jeg har byttet klosser, eller om jeg likevel må inn på et verksted for å fjerne feilmeldingen? I så fall så er det vel nesten like billig å bare la de gjøre hele jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2009 Den skal forsvinne av seg selv så lenge det faktisk er slitte klosser som gjør at du får varslingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2009 Mener å ha hørt at det kreves et spesialverktøy for å få presset stemplene inn igjen på disse bilene? Leste om noen som hadde ødelagt calipterene i forsøket på å få det til uten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2009 Oh? Det var godt at du sa i så fall. Gidder ikke risikere å bli stående der uten å få montert det sammen igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 9, 2009 Dynge.. hørte med Grenland Auto i dag, hva de skulle ha.. Til tross for at bilen allerede skal inn der så skulle de ha 2450,- ekstra bare for å skifte bremseklossene foran. Noen som kan bekrefte / avkrefte at man trenger spesialutstyr for å gjøre dette selv? Eventuelt kan dere anbefale et billig og bra verksted i grenlands området som kan gjøre dette til en billig penge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2009 Så vidt meg bekjent, trenger man bare spesialverktøy til kalipterene bake, da disse må skrues inn. Meeen, det er ikke mere spesielt verktøy enn at man får det på biltema til et par hundringser. Funker greit, har et slikt verktøy fra tema selv, og berges godt med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 9, 2009 Okei? Det høres jo lovende ut. Noen tips til hvor det er greit å kjøpe klossene forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2009 Ser ikke ut til å stemme det jeg sa. Her er en "how to" http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=250754&highlight=brakes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...