Anbefalte innlegg

Da var det enda en bil som har komt slitt i garasjen, og trillet kry og fornøyd ut igjen :)

 

 

Vask

Bilberry 1:5 på "felgene" og inni hjulbuer

Bilberry 1:8 som avfetting, venter på 10l prickbort

Meguiars NXT såpe

Swisswax Washpudel

Tørket med "waffleduk"

 

Lakkrens & Korrigering

Grønn sonus clay

No rinse utblandet til lubrikant

 

Meguiars 83 på rød pute på større riper, og meget slitte områder

Meguiars 83 på gul pute på hele bilen

Finish med Meguiars 80 på sort pute

 

Beskyttelse

Chemical Guys XXX Hardcore Paste Wax på hele bilen, inkl dørkarmer, dørhenglser, innside panser, og plastdetaljer (funket bra her også!)

 

Kom gjærne med innspill.

Er ikke proff, så ønsker å lære mer.. Noe jeg har glemt feks?

Hva gjør dere "proffe" med polish som kommer i sprekker, som feks dørhandtak?

Kommer ikke til å få det bort med q-tips ol.

Går det vekk ved første vask, eller? Tenkte på trykkluft, men kan ikke bråke med det sent på kveld akkurat :P

 

DSC_0002.jpg

DSC_0005.jpg

DSC_0013.jpg

DSC_0018.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0028.jpg

DSC_0030.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0044.jpg

DSC_0048.jpg

DSC_0049-1.jpg

DSC_0054.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen 50/50 bilder, dekkfornyer på dekka, flere bilder av fedig bil så tipper jeg du kommer ganske langt :D

flott jobb forresten :)

 

edit: for polish i sprekker er trykkluft genialt, ofte kan det lønne seg og ha trykkluft liggende mens du jobber. og når du vasker bilen etter polering, så sprut avfetting i kriker og kroker polishen har satt seg, deretter kan du bruke en børste av f.eks denne typen: http://www.swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=89&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=64

 

Håper dette hjalp litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja pokker, jeg har jo både den og en stivere detailingbørste ;)

Fått vekk alle hvite striper, quick detailer og vannslangen det.. :)

 

Har trykkluft i den andre garasjen, men var som vanlig sent på kveld jeg hold på her så..

Får inn ny kunde ikveld, så blir polering imorgen.. da skal jeg teste ut og vaske den FØR voks også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo greit ut dette Espen:)

Hvor lang tid brukte du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra forbedring må jeg si.. så nesten ut som bilen min før du begynte.. må nesten ta en runde jeg oxo når jeg får tid å mulighet tror jeg.. er ett mareritt å se på:( men thumbs up for you..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette! Et lite tips til å forhindre polishrester i sprekker; ikke kjør over karosseriskjøter og ikke kjør med for mye press i kanter og ved skjøter, er ofte veldig tynn lakk der! Ellers ser det bra veldig bra ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips Lars.

Du mener at jeg tar ett panel alene uten å komme over på det andre?

Har lett for å legg seg krem mellom dørene feks, da mellomrommet sikkert trykker ut stoff fra padden.

Hvor mye krem bruker dere feks på ett panser? Skal det være slik at en ser stoffet på bilen hele tiden, eller?

Jeg brukte fire tynne striper på ca 10 cm på panser.

 

Har aldri sett andre jobbe med slikt, alt er selvlært via forum ol så....

Joachim: Brukte ca 8 timer

 

Skal til på en Golf IV 150TDI nå, full pakke med forsegling, to lag voks, voks i karmer, voks på felger osv!

Håper resultatet blir enda bedre :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips Lars.

Du mener at jeg tar ett panel alene uten å komme over på det andre?

Har lett for å legg seg krem mellom dørene feks, da mellomrommet sikkert trykker ut stoff fra padden.

Hvor mye krem bruker dere feks på ett panser? Skal det være slik at en ser stoffet på bilen hele tiden, eller?

Jeg brukte fire tynne striper på ca 10 cm på panser.

 

Har aldri sett andre jobbe med slikt, alt er selvlært via forum ol så....

Joachim: Brukte ca 8 timer

 

Skal til på en Golf IV 150TDI nå, full pakke med forsegling, to lag voks, voks i karmer, voks på felger osv!

Håper resultatet blir enda bedre :D

 

Ja, du skal aldri gå over fra skjerm til dør f.eks, da blir det søl. gjør det alltid ferdig med et panel av gangen.

Litt vanskelig å forklare hvor mye produkt man skal bruke da jeg aldri har jobbet med Meguiars serien, men i utgangspunktet skal man bare jobbe på et område på 40x40 cm av gangen, det skal alltid ligge en tynn grå hinne av produkt på lakken mens du jobber og hvis det forsvinner skal du ikke fortsette, da er det lett for å bli kjørespor. Hvis det er veldig vanskelig å få av med en god microfiber klut har du muligens for mye produkt, eller ikke brutt det nok ned.

Håper det hjalp noe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

Da skal det være en slik farge eller hinne av krem som av feks handsmurt swisswax med andre ord? :)

Jeg har nå jobbet slik at jeg tar grove riper, så tar jeg gul pad på hele bilen før jeg tar finish.

Men da tester jeg alle stegene på hvert panel før jeg går videre på denne bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

Da skal det være en slik farge eller hinne av krem som av feks handsmurt swisswax med andre ord? :)

Jeg har nå jobbet slik at jeg tar grove riper, så tar jeg gul pad på hele bilen før jeg tar finish.

Men da tester jeg alle stegene på hvert panel før jeg går videre på denne bilen :)

 

Yess:)

Du kan gjerne gå over de værste ripene med rød pute på hele bilen, men ikke dra puten over fra skjermen til døra mens du jobber hvis du skjønner hva jeg mener:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, da lærte jeg noe nytt idag og :) takker!

 

Merker godt forskjel på biler som har fått pleie og de som ikke har fått pleie.

Golfen som er inne nå har tydeligvis vært hos en pleier tidligere, da det faktisk var voksa i dørkarmer!

Tok halve tiden å claye den vs A3en igår :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.