Delenr på bensinpumpe, du med AKTE hjelp meg!!

Anbefalte innlegg

Treng delenr på Bensinpumpa i Audi TT 225 HK versjonen.

 

Har ETKA, men for liten skjerm,

får ikkje køyrt den.

 

Hjelp mottas med takk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke akte, men:

9L0 919 051 H er nr på pumpe til fwd TT.

8L9 919 051 G er nr på pumpe til quattro TT.

 

Det er ingen forskjell på pumpa til 180 og 225hk ifølge akte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passe begge disse til min da?

Fikk du 225 hk i FWD?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8L0 919 051 H fant jeg som delenr til Audi TT (99-03mod) FWD.

 

Passer IKKE til 98 A3.

Passer på A3 (01-03, A3/S3/quattro)

 

OBS! Ikke no' expert på ak-te jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8L0 919 051 H fant jeg som delenr til Audi TT (99-03mod) FWD.

 

Passer IKKE til 98 A3.

Passer på A3 (01-03, A3/S3/quattro)

 

OBS! Ikke no' expert på ak-te jeg...

No vart eg skremt.. :S

ke er det som passer da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha... er det en kraftigere bensinpumpe du er på jakt etter, kanskje...?

 

Orginalt, så er det ikke samme pumpa på 98mod Audi A3 og Audi TT. Fra 2001 til 2003 ser det ut som det er samme pumpe som i TTen fra 99-03.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å illustrere.. Her er fwd pumpen øverst, og quattro pumpen nederst. Det er ingen forskjell på 180-225hk, kun på fwd vs quattro. Du fikk jo 180hk med både fwd og quattro, og den hadde da samme pumpa. Jeg har tatt utg.pnkt i 99mod her da, for ordens skyld.

 

Og ut ifra det jeg kan se her, er det ingen pumper til 98-A3 som har samme delenr. Men det kan jo være at en av de passer likevel da.. Evt med små mods.

bensin.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å illustrere.. Her er fwd pumpen øverst, og quattro pumpen nederst. Det er ingen forskjell på 180-225hk, kun på fwd vs quattro. Du fikk jo 180hk med både fwd og quattro, og den hadde da samme pumpa. Jeg har tatt utg.pnkt i 99mod her da, for ordens skyld.

 

Og ut ifra det jeg kan se her, er det ingen pumper til 98-A3 som har samme delenr. Men det kan jo være at en av de passer likevel da.. Evt med små mods.

A3 vart jo ikkje levert med desse pumpene før 2000

Da kom den jo med 180 hk som TT

 

Da er det sikkert FWD pumpa eg skal ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8L0919051H er en 4bars pumpe som ble levert i A3/S3 med 1.8t 180hk fra 2001-2003. Den ble også levert i TT med 180hk og fwd fra 99-02. Jeg tør derimot ikke garantere at den passer i tanken din.. selv om den passer i en 2001 modell.

 

Jeg og Jan Henrik skriver det samme her.. bare med litt forskjellige ord. :D Dersom du vet at pumpen passer, er det bare å bestille.

 

Edit: Fant nuh ut at bensintanken din har delenr 1J0201060AD eller AE (26mm vs 22mm hull til slangen) Det er samme tanken som er levert fra 97-03, også i 180hk versjon. Siden samme tanken ble levert hele veien, og de nyere tankene har fått en nyere pumpe, betyr vel det at den skal passe? Isåfall er det nr jeg refererer til først du skal ha. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8L0919051H er en 4bars pumpe som ble levert i A3/S3 med 1.8t 180hk fra 2001-2003. Den ble også levert i TT med 180hk og fwd fra 99-02. Jeg tør derimot ikke garantere at den passer i tanken din.. selv om den passer i en 2001 modell.

 

Jeg og Jan Henrik skriver det samme her.. bare med litt forskjellige ord. :D Dersom du vet at pumpen passer, er det bare å bestille.

 

Edit: Fant nuh ut at bensintanken din har delenr 1J0201060AD eller AE (26mm vs 22mm hull til slangen) Det er samme tanken som er levert fra 97-03, også i 180hk versjon. Siden samme tanken ble levert hele veien, og de nyere tankene har fått en nyere pumpe, betyr vel det at den skal passe? Isåfall er det nr jeg refererer til først du skal ha. : ja :

Da er det 8L0919051H eg skal ha.. :D

Det problemet var løst.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.