205/50 eller 225/45 piggfrie vinterdekk til Golf 4 4Motion?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har ikke helt greid å bestemme meg for hvilken dimensjon jeg skal gå for når det gjelder vinterdekk til 4Motion Golfen. Piggfritt blir det uansett da pigger har kort levetid når en leker seg litt ;)

 

205/50-17 eller 225/45-17? Felgene er 7,5" breie, så her går begge dimensjonene fint på.

 

- Bilen er forsåvidt ganske tung (i underkant av 1400kg)

- Kjører stortsett på vestlandsvinter, det vil si slaps, regn og litt snø en sjelden gang

- Blir noen turer til fjells så da får en bruk for mer snø og is egenskaper

- Skal til Funäsdalen, så hva er best til isbanekjøring? (kommer ikke til å kjøpe rallypigg for å bruke en gang i året)

- Ellers blir det nok en god del leking når anledningen byr seg, ikke til å unngå det ;)

 

Argumenter for og imot mottas med takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har ikke helt greid å bestemme meg for hvilken dimensjon jeg skal gå for når det gjelder vinterdekk til 4Motion Golfen. Piggfritt blir det uansett da pigger har kort levetid når en leker seg litt ;)

 

205/50-17 eller 225/45-17? Felgene er 7,5" breie, så her går begge dimensjonene fint på.

 

- Bilen er forsåvidt ganske tung (i underkant av 1400kg)

- Kjører stortsett på vestlandsvinter, det vil si slaps, regn og litt snø en sjelden gang

- Blir noen turer til fjells så da får en bruk for mer snø og is egenskaper

- Skal til Funäsdalen, så hva er best til isbanekjøring? (kommer ikke til å kjøpe rallypigg for å bruke en gang i året)

- Ellers blir det nok en god del leking når anledningen byr seg, ikke til å unngå det ;)

 

Argumenter for og imot mottas med takk :)

 

Ville valgt 225/45 med 4 motion, beskytter felgene bedre. 205 er for å få bedre framkommerlighet, men det trenger du ikke veldig sårt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

michelin x-ice funker bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

michelin x-ice funker bra :)

 

Er nok de jeg kommer til å gå for, er bare dimensjon som ikke er bestemt enda :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt en del med 225,45-17 på s3 og golf 4 4m. og det fungerer meget bra :) det var vel conti wintercontact3 om jeg ikke husker feil. De har litt lett for å flyte oppå surpe føre med ellers er de knall bra!

kjørte også noen runder i Funäsdalen med de.. det endte med en bulk å litt hjulløft så er vel ikke helt å anbefale :P kan vær jeg satset litt over mål siden dette var på slutten av søndagen å jeg kjørte med ispigg hele helgen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt en del med 225,45-17 på s3 og golf 4 4m. og det fungerer meget bra :) .... De har litt lett for å flyte oppå surpe føre med ellers er de knall bra! ....endte med en bulk å litt hjulløft så er vel ikke helt å anbefale ;)

 

hehe, hva mener du egentlig?.. Er det bra eller ikke? ;)

 

Ville uten tvil valgt 205/50, om egenskaper har noe å si.

Syns ikke man skal tenke på utseende når man velger vinterhjul, men det er jeg visst alene om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, hva mener du egentlig?.. Er det bra eller ikke? ;)

 

Ville uten tvil valgt 205/50, om egenskaper har noe å si.

Syns ikke man skal tenke på utseende når man velger vinterhjul, men det er jeg visst alene om.

 

Hvis en har kjørt ispigg hele helgen og så hiver seg utpå med piggfritt kan en nok fort gå på en smell ja ;)

 

Tenker overhode ikke på utseende på vinterhjula, kun egenskapene som teller. Grunnen til at det blir 17" hjul er pga for store bremser, hadde ellers gått for mer gummi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.