#26 Skrevet November 9, 2009 Andre som har meninger/erfaringer/tips ang. Golf GT? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 9, 2009 Vil bare legge til at den GTI'n fra Glomdal er UTEN aircon...må jo være vanskelig å selge igjen skulle man tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 9, 2009 En ting å passe på med 1.4tsi motoren er oljesvetting fra toppdekselpakningen. Om det ligger olje nedi tennplugg hullene. Man skulle tro at det å bytte toppdekselpakning er en simpel sak men det er det absolutt ikke på disse bilene da kammene sitter inni toppdekselet, så hele kjedet og alt det må løsnes, pluss turbo osv. Er en helvettes dyr og dritt jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 10, 2009 Andre som har meninger/erfaringer/tips ang. Golf GT? Kjørt 1.4tsi 170hk i snart 2 år nå. Meget fornøyd. Eneste trøbbel har vært med DSG-kassen (mechatronic), men det er jo garantisak. Har vært nede i 0.45-0.50 på rolig langkjøring. På motorveien kan motoren virke litt tam i forhold til en 2.0tfsi, men på småkjøring er den kvikkere. Lyden fra kompressoren er helt rå. Åpent filter og Forge spacer anbefales hvis du vil ha enda mer lyd. Akkurat rundet 40.000km i disse dager. Jeg har ingen betenkeligheter med å bestille min neste nye bil med samme motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 10, 2009 En ting å passe på med 1.4tsi motoren er oljesvetting fra toppdekselpakningen. Om det ligger olje nedi tennplugg hullene. Man skulle tro at det å bytte toppdekselpakning er en simpel sak men det er det absolutt ikke på disse bilene da kammene sitter inni toppdekselet, så hele kjedet og alt det må løsnes, pluss turbo osv. Er en helvettes dyr og dritt jobb. Såpass ja. Nå er jo ikkje oljesvetting fra motor noe ukjent fenomen fra VAG Men skulle det skje, så kan eg tross alt gjøre jobben sjøl i viten om at det blir gjort skikkelig;) Så lenge slike ting ikke koster meg skjorta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 10, 2009 Det eg tenker mest på er selvfølgelig dette med twincharger systemet som omfatter kompressor og turbo. Eg syns det er snodig at VAG har gått bort igjen fra kompressoren på de nye 1,4 TSI motorene, og bruker kun turbo. Kan det være en grunn til dette? Ja det er grunn til det. Twin-charger motoren er veldig dyr. Ren turbomotor er mye billigere. 1,4 Twin-charger finns fremdeles. Men det går rykter om at den forsvinner snart. Og at 1,8 TSI (bare turbo) kommer i stedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...