Anbefalte innlegg

Da håndbrekken min er begynt å bli slapp i fisken, har jeg tenkt å stramme den.

I samband med dette lurer jeg på om dette er mye arbeid?

Har hørt at enn kan gjøre det inni bilen , ved å ta av plasten\deksel nederst på håndbrekken.

Lurer på om det er noen som har noen erfaringer ved fjerning av denne plasikken ( lur patent eller noe).

Erfaringer vedrørende om det går ann å stramme den innenfra eller om enn må under bilen ønskes også.

BIL : Polo C - Concept 1996 modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke et svar men egentlig et nytt spørsmål: Har en Golf 3 med lang vandring på håndbrekket (men det virker bra). Har prøvd å stramme håndbrekkwirene (inni bilen, tok vekk plasten bak håndbrekket), men da subber det i tromlene. Ser for meg å enten la det være som det er (EU/PKK-problem?) eller så må vel tromler og bånd skiftes......

Eller har noen andre forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Never mind.. Fikk stramma den i dag..

Tok av dekselet inni bilen , og skrudde på 2 muttrer , og hvips så var vandringa borte vekk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere har tromel brems så kan man justere ved brekket ja, men det sitter også en selvjusterer ved bånnene, så kan jo være en mulighet at bremsebåndene deres er slitte også.

Ved skive brems

Veldig viktig at dere ikke stramer vaieren så mye at armen på calipteren flytter seg, for her er bremsene selvjusterbare ved at stemplet skrur seg utover.

så en ide er jo og skjekke bremse båndene og klossene først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Never mind.. Fikk stramma den i dag..

Tok av dekselet inni bilen , og skrudde på 2 muttrer , og hvips så var vandringa borte vekk ;)

Hvor sitter de 2 muttrene?

(dro opp gummibelgen rundt håndbrekket mitt, men fant ingen muttere. Dette er en 6N2 men den er vel lik 6N?)

Må man av med hele midtkonsollen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk PKK anmerkning på Golf III nettopp på dette. Like lang vandring som forrige PKK, men nå hang også bremsen VB litt på. Har bestilt time for "opprenskning" evt bytte av noen deler i trommelbremsene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.