#1 Skrevet November 10, 2009 Siden jeg kjOpte bilen min vw golf 4 tdi har jeg alltid mAtte "kinne" bilen min lengere enn vanlig, det er snakk om 3-5 sek. Naa som det har blitt kaldt i lufta har jeg mAtte kinne enda lenger. Hva kan jeg gjOre med dette? Ps ja, jeg glOder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2009 defekt glødeplugg/er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2009 Er dette kostbart og hvor er dette billigst? Mye jobb aa skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2009 har en 1,9 tdi selv som var slik. Jeg målte motstand i glødepluggene og fant ut at jeg hadde brudd i 2 av de, tenkte som så at det er like greit å bytte alle 4. De sitter på samme sted som tennpluggene på en bensin bil og koster nesten det samme som en tennplugg, ikke mye jobb å skifte men de kan sitte litt, så pass på å ha bra verktøy som ikke glepper over og lager "runde" hoder. Anbefaler deg å ta med å bytte dieselfilter også, da kondens/vann/partikler etc gjør bilen enda mer tungstartet på vinterstid. Så etter at jeg skiftet dette for 2 vintre siden så har jeg ikke hatt noe problem i senere tid. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2009 Ha gjerne på rustløser og la det virke litt da det hender at di sitter såpass at di knekker når du prøver å skru dem ut. Vet ikke om det er best å bytte på varm eller kald motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2009 Sjekk også at statisk timing er satt rett hvis du har tilgang til vag-com. Kan påvirke kaldstarten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2009 Kan også være LMM. Byttet min i fjor pga tråstartet når den var kald. merket ingenting annet enn det, og den blei super etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2009 Takk takk! Har de dette på biltema eller lignende? Første diesel bilen min, har ikke så mye erfaring med dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2009 Mål di først og se om di funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...