Anbefalte innlegg

Siden jeg kjOpte bilen min vw golf 4 tdi har jeg alltid mAtte "kinne" bilen min lengere enn vanlig, det er snakk om 3-5 sek. Naa som det har blitt kaldt i lufta har jeg mAtte kinne enda lenger.

Hva kan jeg gjOre med dette?

Ps

ja, jeg glOder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette kostbart og hvor er dette billigst?

Mye jobb aa skifte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 1,9 tdi selv som var slik.

Jeg målte motstand i glødepluggene og fant ut at jeg hadde brudd i 2 av de, tenkte som så at det er like greit å bytte alle 4. De sitter på samme sted som tennpluggene på en bensin bil og koster nesten det samme som en tennplugg, ikke mye jobb å skifte men de kan sitte litt, så pass på å ha bra verktøy som ikke glepper over og lager "runde" hoder.

Anbefaler deg å ta med å bytte dieselfilter også, da kondens/vann/partikler etc gjør bilen enda mer tungstartet på vinterstid.

Så etter at jeg skiftet dette for 2 vintre siden så har jeg ikke hatt noe problem i senere tid.

Lykke til : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha gjerne på rustløser og la det virke litt da det hender at di sitter såpass at di knekker når du prøver å skru dem ut.

Vet ikke om det er best å bytte på varm eller kald motor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også at statisk timing er satt rett hvis du har tilgang til vag-com. Kan påvirke kaldstarten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være LMM. Byttet min i fjor pga tråstartet når den var kald. merket ingenting annet enn det, og den blei super etterpå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk!

Har de dette på biltema eller lignende?

Første diesel bilen min, har ikke så mye erfaring med dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål di først og se om di funker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.