#1 Skrevet November 10, 2009 Hei, har en golf mk4 som jeg fikk av mormi. Har hørt rykter at golfene har svake girkasser (mk4) og at de ryker på ca 170k km.. Min har gått 180k nå, og ikke noe har skjedd. Hvis girkassa ryker, hvem kan overhale den(og hva koster det) eller er det bedre å kjøpe ei annen kasse fra annen bil ? Har ett annet spm også, men glemte det mvh larz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2009 Nå kom mk4 med mer enn 1 girkasse, rundt 60 varianter om jeg ikke tar helt feil.. Litt mer spesifikt enn "mk4" skader ikke Min 02J-kasse (CZM) har passert 175,000km, eneste jeg har å sette fingeren på er at synkronringene "må jobbe litt mer" for å sette den i 2. gir når oljen er kald. Ingen ulyder, synkroniseringen er ikke merkbar, ingen problemer mao.. Ryker den, så kjøper du bare en ny, mye billig og brukt på markedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2009 Er en golf 1,6 2000 mod btw. hvordan finner jeg ut hvilken girkasse jeg har ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2009 Veldig usikker nå, men tror 1.6 (forhjulstrekk) har 02K-kasse (02J, 02M for 1.8 ++ med forhjulstrekk) Om du har serviceheftet, skal der være en påklistret lapp på første siden som viser karosseritype, motorvolum, modell, motoreffekt, motorkode, girkassekode (3 bokstaver, ikke 02K, 02J e.l) osv. Om du finner desse 3 bokstavene, er det enkelt for noen med ETKA å finne ut hvilken girkasse du har og eventuelle delenummer du trenger (om nødvendig).. I mitt tilfelle, står der i serviceheftet: Motorbokstav/girkassebokstav: AGN . . . . ---- CZM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2009 Okei, får bilen hjem på fredag, så skal sjekke da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...