Anbefalte innlegg

Hola

 

Har en 96 A4 1.9TDi avant som er senket litt mer enn gjennomsnittet. Faktisk sånn at hjulbuen foran går lavere enn toppen av dekket. Problemet mitt er at jeg får camber både foran og bak, og begynner å bli litt lei av å bytte dekk som har godt med mønster ytterst og er på stria innerst. Kjøpte nye sommerdekk foran nå i juli/august, og når jeg la om til vinterdekk nå, så var det ene på stria innerst, og det andre var like før..

 

Det jeg lurer på er om det er noe vits å sende bilen på 4-hjulskontroll? Om dette er noe man kan justere på, eller om jeg bare må finne meg i å ha høyt dekkforbruk?

 

Takker for innspill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes kanskje prisen var litt stiv men .. Men er vel kanskje verdt det i lengden .. Takk for svar :)

 

Men vet ikke helt om du svarte på et av spørsmåla mine, om det går an å justere camber på de originalt, sånn at det kanskje hjelper litt hvertfall med 4-hjulskontroll ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes kanskje prisen var litt stiv men .. Men er vel kanskje verdt det i lengden .. Takk for svar :)

 

Men vet ikke helt om du svarte på et av spørsmåla mine, om det går an å justere camber på de originalt, sånn at det kanskje hjelper litt hvertfall med 4-hjulskontroll ?

 

Prisen er vel sånn passe, med tanke på hvis du sliter ut 2 dekk på en sesong til over 2-3 tusen...

Svarte også på spørsmålet ditt, hvis bilen din er senket så mye som du sier så får

du ikke god nok camber til at det blir bra. Og at du ikke får tallene innenfor mål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De der kostet jo 1800 ish før i verden??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter litt med det samme!

Har faktisk fått bemerkninger av folk som ligger bakom bilen i fart at bilen skrever voldsomt, dette såg jeg fort på dekka når jeg skiftet til vinterdekk for å si det slik.

 

Vil en hjulstillingskontroll gjøre saken, eller må jeg gjøre mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil en hjulstillingskontroll gjøre saken, eller må jeg gjøre mer?

 

Forann eller bak du mener da?

Bak så får du justert 1 og 1 hjul(så lenge man har quattro), mens forann så får du bare justert total camber så den blir "lik" på hver side. (Ved å løsne traversen og skyve travarsen sideveis / vi som har justert slike biler vet hva det betyr)

Forann så er det vanskelig og få den innenfor fabrikk tallenes mål med senkesett, jeg har selv en A4 TQ med 40mm senk, og den justerte jeg i går men fikk ikke camber innenfor måla, men var

omtrent lik på begge sider. (var bare så vidt den var utenfor)

Men de med alt fra 35-"120mm" senk sliter med å få riktig camber.

Grunnen til at du sliter dekk kan også være at spissingen skulle vært justert.

 

Men ved justering gjelder - først justere camber bak - så spissing bak - så camber forann - så spissing forann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner denne tråden litt.. jeg skal juster opp min TQ litt.. så lurte jeg på om 20mm har mye å si for camber, caster og spissing?? at jeg må på 4hjuls-kontroll igjen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er glad i dekkene dine, og veigrepet for den saks skyld så må du nok ha deg en kontroll ja. Min er senket et ukjent antall mm, men vil anslå 65/45 ish, ikke innenfor grensa, men sliter minimalt med dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo men bilen min er senket ganske my enå.. så for å berke understell og slikt i vinter så tengte jeg å justere den opp litt.. så lurte på om det utgjør så mye på hjulstillingen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forann eller bak du mener da?

Bak så får du justert 1 og 1 hjul(så lenge man har quattro), mens forann så får du bare justert total camber så den blir "lik" på hver side. (Ved å løsne traversen og skyve travarsen sideveis / vi som har justert slike biler vet hva det betyr)

Forann så er det vanskelig og få den innenfor fabrikk tallenes mål med senkesett, jeg har selv en A4 TQ med 40mm senk, og den justerte jeg i går men fikk ikke camber innenfor måla, men var

omtrent lik på begge sider. (var bare så vidt den var utenfor)

Men de med alt fra 35-"120mm" senk sliter med å få riktig camber.

Grunnen til at du sliter dekk kan også være at spissingen skulle vært justert.

 

Men ved justering gjelder - først justere camber bak - så spissing bak - så camber forann - så spissing forann.

 

Sliter likt på alle 4 dekka.

Hadde 40/40 før, de slet ikke noe merkbart, men når jeg fikk på justerbart å la den enda nærmere bakken begynte det tydelig å vise.

 

Såvidt jeg ser utifra hvor mye det er slitt ser det ikke ut til at det slites forskjellig mellom side til side, alt er egentlig likt både fremme og bake :P

 

Camber skjønner jeg, men spissing...hva er det skulle jeg til å si? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Camber skjønner jeg, men spissing...hva er det skulle jeg til å si? : haha :

 

Spissing er slik \-/ hvis du tenker deg akslingen i midten og hjula er \ / *hehe... (jævla god ilustrasjon..)

|-| ok

\-/ ikke ok.

/-\ ikke ok.

: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spissing er slik \-/ hvis du tenker deg akslingen i midten og hjula er \ / *hehe... (jævla god ilustrasjon..)

|-| ok

\-/ ikke ok.

/-\ ikke ok.

: smil :

 

Blir nok slik hos meg, /-\.

Fant akkurat ut at jeg skeivsliter mine stakkars 15" vinterdekk også, samme problemet som før...altså på innersiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.