#1 Skrevet November 11, 2009 Som topic, er de bolt on på 02 Gti ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 11, 2009 Hva med Porsche bremser? Fikk nyeste PVW i posten i går. De kjøpte adapter og Leon Cupra 325mm skiver og brukte bakre caliper fra Boxter S tror jeg det var, som vistnok var samme caliper som LCR. Hele greia kostet dem bare et par tusen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 11, 2009 hørtest noe dyrere ut, er kun S3 bremser som er aktuelt da jeg har funnet et sett. Men skulle ha dobbeltsjekket om de går på først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 11, 2009 Bakbremsene passer ikke på hvis Golfen er grevling. Frambremsene passer, men er ikke så veldig mye bedre med tanke på varmgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 11, 2009 Hva er det som gjør at bakbremsene ikke passer da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 11, 2009 Som Petter her skriver også, de S3 bremsene er ikke mye å rope hurra for desverre! Skivene er tunge, og calipperne har bare ett stempel. Kost på deg R32 bremser, eller Porsche 993 turbo calipper med skiver fra R32. Dette blir selfølgelig ikke like billig som S3 bremser, men ett atlanterhav bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 11, 2009 Dette var tenkt som et alternativ til å kjøpe nye skiver og klosser på de orginale bremsene. Vil ikke koste mer på bremser desverre da jeg har endel andre påkostinger med bilen i tillegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 11, 2009 Hva er det som gjør at bakbremsene ikke passer da? pga 4Motion, eller Quattro som dem kaller det på S3 Altså skivene er forskjellig pga at det er drivaksler der bak. Hvilken pris er det snakk om for S3 bremsene da? Kanskje jeg vurderer å selge mine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 11, 2009 var snakk om 5000 for komplett fremme og bak, men de bak passer jo da ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 11, 2009 (endret) var snakk om 5000 for komplett fremme og bak, men de bak passer jo da ikke Ok, hvis jeg får 5k for mine skiver 332x32 calipperholdere, calipper, klosser og bremseslanger så vurderer jeg å handle BBK rullet fine 34.000km, stopper den 1460kg tunge R32 på 36meter 100-0 km/t Pip på pm om du er intrisert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 11, 2009 Både jeg (Golf 4 4Motion) og en annen i lokallaget (S3) måtte stoppe etter å ha kjørt over en fjellpassasje i sommer, med svampete bremsepedal og rykende bremser. Med skikkelige bremser merket jeg ingen verdens ting på samme "etappe" Compbrake 330x32mm kit (Brembo bigreds (laget av Brembo men med Compbrake logo = billigere), skiver med alu senter for å spare vekt osv.) Biter godt og får vekk varmen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 11, 2009 Ok, hvis jeg får 5k for mine skiver 332x32 calipperholdere, calipper, klosser og bremseslanger så vurderer jeg å handle BBK rullet fine 34.000km, stopper den 1460kg tunge R32 på 36meter 100-0 km/t Pip på pm om du er intrisert! passer vel ikke bak dem heller? men du mente kansje kun fremme? Må ha fremme og bak på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 11, 2009 passer vel ikke bak dem heller? men du mente kansje kun fremme? Må ha fremme og bak på bilen. Kun fremme ja! Nei bakbremsene mine passer heller ikke på fremhjulstrekk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 11, 2009 Dette kan jo være et alternativ http://www.mbt-engineering.de/DE/products/VA_G4_955T_350x34.html Rundt 1100 eur pluss caliper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 11, 2009 Da har jeg fått oppfrisket hukommelsen fra Golf+ Var ikke dyre konverteringen - Porsche Boxter S (svarte) calipere (Porscheapart) £280 - Badger5 adapter (mulig den kan skaffes fra Seat og) £100 - Bolter £8 - Goodridge stålomspunnene bremseslanger £50 - Seat Leon skiver (plain EBC) £150 - Boxter S klosser (Design911/EBC) £100 Tot £688, skulle vel bli rundt 6500 NOK Det som styrer prisen mest er jo hvor mye du får calipere for 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 11, 2009 Dette er da komplett sett framme? mangler jo fortsatt bak, men et meget nyttig tips om noen skal legge litt penger i det må vel opp i 18" felger vil jeg tro? hadde tenkt å klare meg med 5-6k fremme og bak, da det er mye annet som skal fiksest på denne bilen også. Men legger det på minne den dagen jeg skal ha litt vassere saker. Takker for nyttig info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 12, 2009 Personlig hadde jeg da heller gjort det fremme først og spart til senere bak. Er jo ikke så mye som skjer bak. Hadde trålet ebay i Tyskland, England og USA etter calipere. Kan gjøre et kupp om du er tålmodig. Dette er jo bak calipere, og ikke så populære som de foran Hvis ikke har jeg muligens Mercedes Brembo calipere for salg snart. 4-stempler for 320x28 mm skive. Passer sikkert bra om du får laget adapter til en grei pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...