96 mod A6 2.5 TDI 115 hk nåleløftegiver

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 96 mod A6 2.5 TDI 115 hk.

Koblet den opp til et diagnoseutstyr etter at den plutselig ble "død" og fikk blinkende ladelys (Nødprogram).

Feilkoden var 542 Giver Nålløfter.

Vi målte selve giveren til ca 100 ohm, og fikk ut spenning på andre siden av pluggen, dvs den som ble liggende igjen opp mot torpedoveggen når vi koblet fra.

Forstår det slik at 100 ohm er ganske normalt, men vet jo ikke hvordan dette er når motoren blir helt varm. Er det noen i Bergen som har en slik liggende jeg kan prøve/kjøpe brukt?

Om ikke satser jeg på den du har liggende Steinar.

Ellers tenker jeg på å få tak på nye dyser fra Fritelli, forstår det slik at 520-dysene er de mest fornuftige for meg. Om det er andre som vil være med på dette kan vi kanskje få Steinar på gli til å gå i bresjen for dette :-)

Morten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Giveren kan måle rett verdi men fortsatt ha feil som kommer av og til i korte øyeblikk, nok til å lage en feilkode og få bilen til å "feiltenne" og hoste ut en god sotkule pga at den ikke har kontroll på nåleløft og derfor ikke injisert mengde. Hele dysestammen må byttes da sensoren er innebygd og kan ikke byttes separat :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg kan få fatt i delenr til denne giveren?

Er det Bosch eller VAG?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg kan få fatt i delenr til denne giveren?

Er det Bosch eller VAG?

Giveren har ikke eget nummer, er ett nummer på hele dysestammen. Bosch del, spinndyr!

Finner det i Bosch sin online katalog, eller tilsvarende VAG nummer finnes i ETKA (eller vagcat.com på nettet).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel ikk en bruk? :-) Kjenner du til noen i Bergen som har brukte deler?

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel ikk en bruk? :-) Kjenner du til noen i Bergen som har brukte deler?

Morten

Har kun uten nåleløftesensor liggende. Bilopphugger kan jo være en plass å sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.