#1 Skrevet November 11, 2009 Hei, jeg er ny på forumet her, men har vært "ghost" i lengre tid. Mye interessant lesestoff, men jeg fant det tilslutt for godt til å bli medlem. Jeg har en Audi A4 B5 1,8t, Tip. 2001 modell. Forrige EU-kontroll fikk jeg beskjed om å holde øye med bremserørene, da disse var "lett" rustne. Jeg har undersøkt rørene, men finner ingen antydning til rust. Det som kan være problemet er bremserørene, da den ene føringsveien ser ut til å være klemt nesten flat. Tror dette kan være en returslange, siden bilen er villig i gasspådrag. Men men, jeg skal nå bytte røret og lurer på om jeg skal gå for 8mm kobber. Lest mye rart om stålomspunnede slanger også, men klarer ikke se fordeler/ ulemper i noen av retningene. Jeg skal i samme omfang skifte til "performance" bremseskiver og keramiske klosser, BSR 2,5" fra cat, Forge resirk, bilen skal også få et nytt tenningsoppsett, i hensikt å prøve trekke ut 200. Særlig mer er vel ikke gunstig mtp den svake turboen som sitter i. Ønsker i første omgang tilbakemeldinger angående bytte av bensinrørene. Kobber eller slanger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 11, 2009 Her ble det mye forskjellig, bensinrør og bremserør men ville nok lagt kobber når det gjelder bremser, lettere og få igjennom EU når ting er originalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 11, 2009 Her ble det mye forskjellig, bensinrør og bremserør men ville nok lagt kobber når det gjelder bremser, lettere og få igjennom EU når ting er originalt På NAF mente de jeg måtte holde øye med "rustende" bremserør. Jeg har hatt bilen på bukk og sett over bremserørene. Ingen antydninger til rust. DERIMOT ser det ut til at BENSINRØRET, tur eller retur, er klemt ganske så flatt. Usikker på om jeg skal bytte disse i kobber eller stålomspunnede gummislanger. Var innom Hydroscand og fikk pris, 60kr pr meter. Dette er jo ikke så ille, mtp at Tess skal ha drøye 140 pr meter kobber. Vet jo at kobber er dyrere enn gummi. Men hva er best? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...