Koblingsskjema til A4 2003 - kjørelys

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har koblingsskjema for å koble om til automatisk kjørelys, har en onkel som er bilmekaniker som tok på seg jobben og koble det:) Men det han trengte var et koblingsskjema for å se hvordan det var koblet.

 

På forhånd takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Noen som har koblingsskjema for å koble om til automatisk kjørelys, har en onkel som er bilmekaniker som tok på seg jobben og koble det:) Men det han trengte var et koblingsskjema for å se hvordan det var koblet.

 

På forhånd takk

 

 

Fant du ut avproblemet? Jeg prøver å finne ut av hvordan det gjøres på en A4 2000 modell, men det er vist ikke så lette å finne info.

 

Geir F

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut avproblemet? Jeg prøver å finne ut av hvordan det gjøres på en A4 2000 modell, men det er vist ikke så lette å finne info.

 

Geir F

 

Tror det kommer av at det er litt mer jobb på Audi'n enn det for eksempel var på Passaten min.

Jeg har gjort dette på 3 Passater nå, tar ca 30min.

Men vi har jo bryteren stående ved siden av rattet, og ikke som en bryter ved siden av blinklysbryteren..

Men det går såklart an å gjøre det ved hjelp av to releer da..

Da trenger man vel i grunn bare strømtyver, litt ledning??

Man"stjeler" signal til releene om å slå seg på fra et eller annet som slår seg på når tenninga slår seg på (for eks. vifta ol). Som hovedstrøm inn på sikringene må man trekke opp ei ny ledning fra batteriet og sikre denne. Ut fra releene kliper man seg inn på INNMATINGA på de aktuelle sikringene.

Dette er ei enkel løsning, men gjør vel gjerne at man ikke får på parklys..

På Passaten var det en egen "pinne" på hovedlysbryteren som var merket TFL. Tar man signal fra denne inn på releene virker det akkurat som på en standard norsk bil, da denne mister signalet når man setter på parklys..Og man får kun parklys..

 

Ingen som har gjort dette på A4???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.