Kan limte ruter brukes på nytt??

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mulig og ta ut limte ruter og sette dem inn igjen..

lurer for jeg skal demontere bilen for lakkering og slikt og da lurer jeg på om jeg kan skjære ut rutene og lime dem inn på nytt når bilen er ferdig lakkert... med da selvfølgelig nye lister da. gjelder alle ruter på bilen. man får vel også kjøpt løse lister?

Dette er på caravella..

 

Håper noen har noe erfaringer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo limte ruter kan brukes om igjen de,men det forutsetter at de kommer ut hele da.Det er jo en annen historie.Blir jo brukt masse tråd for å ta ut ruter,men man kan også bruke kniv.Prøv å demontere ett deksel rundt f.eks den ene sideruta bak og se om du ser kantenpå bilen og limet mot ruta.Da har du muligheten for å bruke kniv og det er vel det tryggeste med tanke på å berge rutene.(Vi bruker luftdrevet kniv på jobb,har også en sånn strømdrevet sak)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser kanten og limet ja.. det var derfor jeg tenkte at det er bare og bruke en tynn lang kniv og skjære ut vinduet.. men man må nok ha ny lister kanskje etter hvert for dem er vel limt på vinduet dem og i samme limet... får se... må jo gå : rolleyes Lim og lister er ikke noe problem og få tak i?? er vel kanskej best og sette bort bilen til folk som driver med dette når jeg skal ha dem inn igjen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Listen bør nok byttes ja,men de får du kjøpt løse såfremt de ikke er vulka fast på ruta under produksjon.Men det vet vel nærmeste bilglassbutikk.Lim er også å få kjøpt løst i bøtter og spann.

For eventuellt å ha en garanti på at ting blir tett kan det være en fordel å levere inn bilen til fagfolk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

caravelle ruter kan brukes omigjen(hvis de ikke sprekker da).. er du heldig så kan pakninger brukes igjen. pakningene er bare "tredd" på kanten på rutene, så det er enten eller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.. tenker jeg tar ut en rute i helga kanskje så da får jeg se hvordan det går. listene(pakningene) kan vel hende går ja.. spørs om de sitter i limet og.. på forrige caravelle der fikk jeg av lista på bakruta ja uten og ta ut ruta... men det er ikke sikkert det går på alle vinduene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man bruker vel ståltråd eller nylon tråd til å "skjære ut" vinduene, bare til en liten opplysning!!??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man bruker vel ståltråd eller nylon tråd til å "skjære ut" vinduene, bare til en liten opplysning!!??

 

Da må man vel føsrt fått ett lite hull?? eller... tenkte og bruke kniv jeg.. tror rutene bare er limt på innsiden og da tror jeg det går fint og skjøre med en sånn uttrekkbar kniv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo tråd kan brukes(pianotråd) men da må du lage ett hull først og få tråden igjennom.Kan være skummelt å prøve på det hvis ruta skal berge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går greit det.ta en stanley kniv og kutt ett lite snitt så du kommer igjenom limet også mater du tråden igjenom.HVis du har pianotråd eller liknende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.