#1 Skrevet November 12, 2009 Jeg skal skifte den ene baklykten pga vann i lykta, har fått hentet den nye på postkontoret og jeg setter i gang med skiftinga, får av dekselet på bakluka, og skrur av de 4 skruvene som holder lykta fast, men ikke faen om den vil ut, er disse festet med silikon i tillegg ? Jeg får hvertfall ikke av Vil ikke bryte så mye heller da.. Noen som vet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2009 Skal ikke være silikon, men er en gummipakning mellom lykteglasset og bakskjermen som kan sitte godt. Du skal kunne se den lett hvis du åpner bagasjeluka og ser bak lykteglasset. Bruk en kniv eller et eller annet til å stikke hull på den, for så å forsiktig bryte det løst. Gikk greit da jeg gjorde dette på S2'en min. Hadde vann i ene bakykta mi pga at pakningen manglet. Satte da på nye paknnger på begge lyktene. Så skal du først bytte lykta, ville jeg ha kosta på nye pakninger også. Møller har dette på rull for en billig penge. Håper dette var til hjelp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2009 Om du får tak i pakning på rull tilsvarende den som er i bruk på f.eks. Golf 1 vil det være en fordel ved seinere bytte (om det skulle være aktuelt), ettersom disse ikke limer seg til karosseriet. Originalt brukes butylgummi på disse Audiene på lampene i midten/på bakluka og det er mildt sagt en tålmodighetsprøve å få av helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2009 Jeg fant ut av det selv, Stian du hadde rett angående gummipakning satt litt fast ja men kom løs med litt skjæring og rikke litt fram og tilbake Var å fikk tak på en rull med pakning som jeg festa på etterpå blei god knall får håp det ikke blir for stor forskjell til de andre lyktene men de finner jeg vel ut av når jeg får vaska bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...