Trenger svar fra Audi gründere :D

Anbefalte innlegg

Var inne å fikk stillt diagnosen igår. Bilen min går i NØD modus pga av bytte fra atuo til manuell.

Ergo så vil ikke luftmengde måleren gi rett melding tilmotoren, heller ikke signalene fra girkassen

Kan det være tennings risting eller sperring slik dere kaller det som fororsaker denne utrolig rare ristingen??: bh :: klø :

 

ALT på bilen er tight som f. fikk jeg å til svar

Men det er STOR forskjell på Kald motor/drivverk å varm Motor å drivverk, rister mere ved varmt drivverk å motor

 

PS: regner med at pga LLM gir feil melding pga styreboksen er feil, så drikker den som den gjør også???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan reaksjon har du når du tar av kontakta til LMM? dør motoren ut da? hvis ja, så er LMM utelukket som feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har LMM noe med girkassen å gjøre da? Den hjelper vel bare ECU med å bestemme drivstoffmengde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint om du forklarer litt mer utfyllende om hva som er problemet.

Jeg klarer ikke helt å få med meg hva du sliter med slik du har tekstet første inlegg her.

Har du bygget om fra automat til manuell girkasse ?

Hvis så er tilfellet så må i alle fall styrenheten kodes om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har bygget om til manuell, derav nømodusen.

Ny manuell ecu er på tur. Men bilen har en merkelig risting, som faktisk INGEN vet hva er.

dette skjer kun ved varm motor å drivverk.

kan det ha lekket olje ifra simmi ringene enten fra motor eller girkasse (teori fra noen firma)? uansett så vill jeg ikke tro det selv da den ikke slurer ved full gass på asfalt. PLUSS at det er splitter nytt singlemasse svinghjul å steg 3 clutch.

Andre teori er at den går i nødmodus å dermed vil gi en slags sperring/risting ved pådrag.

Nå skal det sies at bilen har RS4 oppsett, Alt untatt kammer å LMM. så den er ikke mappet enda? tenkte å få bort denne ristingen før jeg ender opp med ca 440hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har LMM noe med girkassen å gjøre da? Den hjelper vel bare ECU med å bestemme drivstoffmengde?

 

 

I nødmodus så vill ikke lmm fungere, den vil automatisk gi seg å pøse på med bensin for at den skal være sikker på at den ikke ødelegger motoren.. (slik jeg fikk forklart det)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan reaksjon har du når du tar av kontakta til LMM? dør motoren ut da? hvis ja, så er LMM utelukket som feil

 

Skal sjekke dette idag, men vill ikke tro det blir noen forskjell. ettersom bilen ikke får signal fra en automat kasse som ikke er der lengre :) har byttet til manuell :) så vil den gå i nødmodus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny manuell ecu på tur sier du,

Hvis den har et annet delenr hvordan vet du da at det vil fungere ? Tror du skal høre på cato og få kodet om den styreenheten du har. det er folk på amerikanske audifprum som har bygget om A4 og fått det til å fungere......

skal se om jeg finner guiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bare gå inn i ECU og kode den om fra automatgir til manuell. Har gjort det flere ganger. Men du må på et VAG verksted som regel. Er bare noen tall som skal byttes om på.

 

LMM sender ut signaler som går til girkasse. (Auto) og uten kassa og hjernen blir det komplikasjoner om du ikke koder om

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. ristinga.. rister det i det hele tatt på kald motor? om det kun er på varm motor så kan jo det vært noe som blir varmt å utvider seg slik det får ubalanse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bare gå inn i ECU og kode den om fra automatgir til manuell. Har gjort det flere ganger. Men du må på et VAG verksted som regel. Er bare noen tall som skal byttes om på.

 

LMM sender ut signaler som går til girkasse. (Auto) og uten kassa og hjernen blir det komplikasjoner om du ikke koder om

 

Mmm alle har sagt at det ikke går.

 

Derfor måtte jeg kjøpe new ecu :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. ristinga.. rister det i det hele tatt på kald motor? om det kun er på varm motor så kan jo det vært noe som blir varmt å utvider seg slik det får ubalanse..

 

Kun kald motor og drivverk.

 

Men hva er det som kan utvide seg så mye at vi får den ristinga da tro?? Det er ingen som finner ut av dette, at motoren går i nødmodus som vi har avdekket vil jo også spille en rolle når det er kaldt. Så kan ikke være det som er årsaken.

 

Olje på svinghul å clutch KAN jo også ha en betydning, men da skulle man kjenne sluring ved hardt gasspådrag i høyt gir + at alt er nytt frammider..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har de prøvd å kode om ECU'en min å fikk dette til svar: ( på svensk faktisk :P )

 

Felmeddelande på - VAS 5051 A-

 

Om indikeringen "funktionen är okänd eller kan för tilfellet inte utföras" i indikeringsfeltet- 1-:

 

- Kontrollera om korrekt motorstyrdon är monterad (evt går styrdonet inta att koda)

Dessutom är det möjligt att en kod som inte frigivits matats in. Vid behov ska kodnigsförloppet upprepas.

 

 

Uten hell.. = kjøp ny styrenhet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.