Trenger dokumentasjon på senking av bil?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var på EU-kontroll med bilen min nå, en 97. modell A4 Avant som er senket. Bilen ble ikke godkjent da senkingen ikke står i vognkortet. Bilen er senket for x antall eiere siden, ca. i 1998, så jeg har ingen kvittering på dette dessverre. Fikk verkstedet til å skrive ned numrene på senkesettet, og lurte på om noen av dere har tips i forhold til å finne fabrikat og dokumentasjon slik at vegstasjonen blir fornøyd??

Betegnelsene er:

Foran: AUO 32 VA 2/05

Bak: AOU 25 HA 36/04.

Særdeles takknemlig for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ingenting ved og søke på betegnelsene på google, så er stygt redd for at du må skaffe deg andrer fjærer eller senkesett med TUV papirer.

Andre alternativer er og sjekke opp med Møller om de har hatt en jobb med montering av senkefjærer/sett. Om de har, så mulig de kan framskaffe noen form for dokumentasjon.

Siste utvei må vel være og finne ut av hvem som eide bilen når senkesettet ble montert, så få snakket med de.

Håper dette ga deg noen ideèr!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri sett noen av de nummerne på noen av mine sett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at første eier bodde i Tønsberg, noen som vet om en naturlig plass for en Audi-eier å få senket bilen i det området i 1997 eller 1998? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betegnelsene er:

Foran: AUO 32 VA 2/05

Bak: AOU 25 HA 36/04.

Ikke at det hjelper så mye, men jeg vil gjette på at VA = Vorder Achse og HA = Hinter Achse (framaksel/bakaksel).

Sikker på at de er så gamle? De siste sifrene kan jo ligne på ukenr/år (tidspunkt for produksjon?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at det hjelper så mye, men jeg vil gjette på at VA = Vorder Achse og HA = Hinter Achse (framaksel/bakaksel).

Sikker på at de er så gamle? De siste sifrene kan jo ligne på ukenr/år (tidspunkt for produksjon?)

Ja, det stemmer. VA er foran og HA er bak men de nummerne sier meg ingenting om hvem som kan være produsent. De nummrene har ikke noe med produksjon å gjøre, men godkjenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må uansett ut med rundt omkring 1500,- i 4-hjuskontroll og borti 500,- for godkjenning på trafikkstasjon for å få dette inn i vognkort. Er det bare senkefjærer så koster det så lite at jeg ville kjøpt nye - hvis den er senket for 10-12 år siden gjør det sikkert ikke noe med nye. Alternativt ta steget opp til gewinde, Håkon har mye bra til en fornuftig penge.

Jeg har nesten samme problemet - krute godt gewinde med papirer til Corrado er montert på Golfen - så jeg må også kjøpe nytt før EU-kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

send meg regnr så kan jeg sjekke om det er ett originalt sett evt om det er montert på Møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.