audi coupe typ89 (ett lite elektrisk hæ@¨$%e)

Anbefalte innlegg

vell etter endel banning og klø seg i hode: klø : så gir jeg snart opp.: bh :

noe feil var det når jeg kjøpte bilen og endel ny har kommet etterhvært:shf:

så her er en liten liste på hva som er skakk gale! : bråk :

- hoved problemet er tennings låsen. denne er koblet vekk (uvist grunn) lagt inn en biltema bryter panel: gråter : men så begynte bilen og tulle. viskerene sluttet og fungere også stoppet bilen etter ett par dager etter dette. etter nærmere ettersyn så var det bryteren som hadde brent opp innvendig.: klø :

vell.. satt inn ny bryter. og alt fungerte fint. meeen den blir grusomt varm og ledningene holder på og smelter. (etter min mening.: flau :)

så nå har typen lagt opp ei midleretidig løsning med 6m2 ledinger og rele. samt strøm rett fra batteri.

håpe det blir litt bedre.

men hvorfor blir det så varmt egentli? også har noen koblings skjema på tennings låsen? for og si det slik så er det endel klipp og teip bak der. noen er koblet sammen og noen er klipp av. : klø :

- det er endel små feil også.. meget merkelige feil.

- lyset i speedometeret og resten er borte. sikkert noe feil bak på speedometeret.

-tallene i kliman fungerer bare når tenningen står på og sjåfør døren er åpen. lukker jeg døren eller starter bilen så slukker tallene. : bh :

-lys hornet virker ikke.

-kun langlys på høre side. har skiftet pære og sjekket litt etter ledings brudd på venstre side. men finner ingenting

sikkert noen flere fille feil som jeg prøve hardt og fortrenge..

alle innspill taes med stor takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vell kom på ett par til!

det er endel koblinger som henger løst under dashbordet. disse skal vell være koblet til noe ??

også virker det som at det mangler ett rele under rattet. det er noen orginale rele der. ett som det står 76 på. naboen til den mangler. men jeg ser at det er noen ledninger på oversiden.

skal få tatt noen bilder av mirakelet snart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenningsbrytern er sikkert fjerna pga den ikke ville mer... standard feil på disse bilene... og når personen ikke bare bytter den med en ny en som koster 600? ish og fikser problemet enkelt (eventuelt tenningslåsen). Så sier det seg elv( no offence) at personen er en teknisk klovn og gir deg problemet når du kjøper bilen :)

om lysa på klimaen kun funker når døra er åpen.. så har personen trolig dratt strøm derfra. Enten via en dørbryter, interiør lys (prøv å slå dette på og se om det gir noen forandring, fra feks. at det skal slå seg på når døra går opp til alltid på) eller lignende... Det du bør gjøre er å finne ut hvilken kabel personen har trekt opp og forandre den til noe litt mer fornuftig.. gjerne orginalt.

Generelt sett, du må sette deg inn i koblingsskjemaene og gå over alle koblinger som ser uorginale ut... det kan bli hendig med et multimeter :)

lyshornet dine kan komme av at spakstellet ditt sliter evt. koblinga til det....

Det her ga deg sikkert ikke så mye, men jeg synes det ikke er så lett å hjelpe med sånne problemer over nett. Man må nesten bare sette seg ned med det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. lyse i klimaen fungerte før. men jeg holde på og fikser opp tak trekket nå. så lysene oppi taket er tatt vekk. kan jo ha noe med saken og gjør det.

er det noen som vet om hvor jeg kan få tak i koblings skjema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.