turbo-trykk måler på golf TD?

Anbefalte innlegg

go'kveld folkens!

 

har nyst handla meg en golf 2 1,6TD. Denne er justert opp litt ladetrykk på turbo, og mer diesel.

 

har en slik typisk auto gauge turbotr.måler. Tenkte å montere denne i goffla...for å få sett hvor mye den virkelig ladder.

 

men hvor er det best å koble denne på motoren, for å få korrekt visning av ladetrykket?

 

Noen har et bilde å vise til kansje??:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant en blindet nippel rett under der gummislangen fra turboen går ned på innsuget...kan denne brukes???:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nipler på innsuget! Hent fra den som går over til dieselpumpa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nipler på innsuget! Hent fra den som går over til dieselpumpa :)

 

dette er en slik 1v motor. går over til dieselpumpen? må jeg sette imellom et t-stykke der eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hent på den som er blindet ut fra innsuget, det har jeg gjort, viser trykket der å :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hent på den som er blindet ut fra innsuget, det har jeg gjort, viser trykket der å :)

 

helt oppe på innsuget der? der er en blindet nippel akkurat der trykkslangen fra turbo-huset går ned på innsuget...rett nedafor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er et bilde, der den blå silikon slangen er, koblet jeg innpå...men er det en kurrant plass for å få korrekt signal?

 

002-1.jpg

 

ble litt dårlig bilde, men fant en blendet nippel der.

 

men måleren min...lager mye lyd inne i bilen. blåse-lyd:confused: kan den være gåen? den er jo ny/ubrukt. jo mer pådrag...jo mer blåse/suse-lyd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei plass å koble seg på, blåser måleren din er den ikke helt frisk. Av erfaring klirrer Auto Gauge (og andre mekaniske turbotrykksmålere) noe helt for jævlig hvis du ikke har restriktor på slangen til måleren. Bare ett tips ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dirrer ikke så mye...men blåser noe ekstremt. lurer på å sette på en fra autometer eller equus. autogauge er taiwan-crap: bh :

 

 

P.L: sett pm'en jeg har sendt deg lr??: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, får en del sånne PMer, så skal svare når jeg får tid ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mest sugen på å ha mekanisk og ikke digital i bilen min, da jeg skal felle den inn.. Men hva er en restriktor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mest sugen på å ha mekanisk og ikke digital i bilen min, da jeg skal felle den inn.. Men hva er en restriktor?

 

Er jo ingen forskjell på å felle inn enn mekanisk eller en digital? Får runde digitale med stepper motor for eksempel.

 

En restriktor er typisk ett plast skøytestykke eller en T med trangt hull igjennom. Demper pulseringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En restriktor er typisk ett plast skøytestykke eller en T med trangt hull igjennom. Demper pulseringen.

 

fulgte med til autogauge'n...var vel enn grunn til d:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ingen forskjell på å felle inn enn mekanisk eller en digital? Får runde digitale med stepper motor for eksempel.

 

En restriktor er typisk ett plast skøytestykke eller en T med trangt hull igjennom. Demper pulseringen.

 

hvis man får runde digitale til en overkommelig pris så er jo det gull! Men de rektangulære du har handlet ser jo bra ut også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man får runde digitale til en overkommelig pris så er jo det gull! Men de rektangulære du har handlet ser jo bra ut også!

 

De rektangulære jeg skal bruke og har brukt tidligere er ikke så veldig sexy, men de gjør jobben nøyaktig, lagrer maksverdier slik at jeg kan hente dem frem i ettertid (kan ikke alltid sitte og se på målerene), kan sette triggerpunkter for å aktivere andre systemer via relé osv. Alsidige målere som kan kalibrerers til det som måtte være av sensorer.

 

En får både digitale med tall og med viser (stepper motor). Ett par ebay søk:

- digital boost gauge

- stepper motor boost gauge

 

Til og med Biltema har en digital som går til 3 bar ladetrykk, ser noe jalla ut:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=473&iItemId=158043

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men de du har Petter, kan de brukes 1 stk til både eksos temp og ladetrykk? eller må man ha 1 av hver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å få vekk den blåselyden i målern, kan du montere et bensinfilter i vacumslangen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men de du har Petter, kan de brukes 1 stk til både eksos temp og ladetrykk? eller må man ha 1 av hver?

 

Kan bare settes opp mot en sensor av gangen, så blir litt kjedelig å koble og programmere om hele veien :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bare settes opp mot en sensor av gangen, så blir litt kjedelig å koble og programmere om hele veien :P

 

oki, tenkte om det var slik at man kunne veksle mellom 2 programmer jeg..

 

får måle og se om de du har passer inn i min dash.. (ved siden av knappen til varme i bakruta)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.