Wastegate - sånn den skal være?

Anbefalte innlegg

Skal en vanlig Audi-wastegate se sånn ut i bunnen? Ser litt rart ut med klaringen mellom ventilen og huset, er flere år siden jeg så en slik på undersiden sist..

 

2f_1_b.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske at min så slik ut også. Når den åpner, er det jo lengre opp enn det der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal en vanlig Audi-wastegate se sånn ut i bunnen? Ser litt rart ut med klaringen mellom ventilen og huset, er flere år siden jeg så en slik på undersiden sist..

 

Skal være en ring der i tillegg. Ringen danner anlegget for ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da må jeg vel prøve å få laget en slik ring. Er jo komplett umulig å skaffe reservedeler til en slik wastegate..

 

EDIT: Tok noen mål og tegnet litt nå, burde være ganske enkelt å dreie noe sånt. Ringen er 52 mm utvendig, 35 mm innvendig og 6 mm tykk. Ikke noe mer spesielt, faktisk.. Tviler på at det er særlig vanskelig å dreie..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan komme med et godt bud på min WG med def membran, da får du med den ringen du mangler......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du bare kommet med tilbudet litt før, for nå har jeg allerede handlet en wastegate og dreid den ringen som mangler.. :) Er det noen som kan bekrefte/avkrefte diameteren på ventil-bunnen? Jeg kom til 35 mm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eyvind, da!! Jeg har jo den ringen også, tror kanskje den er sprukket, men allikevel.. Fikk du skaffet WG-membran, forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arbeider med saken - må bare prøve å finne noen som har en slik membran til en vettug pris.. Litt av problemet med ringen er at den ofte ruster fast til resten og blir nærmest umulig å få løs. Den wastegaten jeg kjøpte skal visstnok ha OK membran, så da er det bare å håpe..

 

Legger ved bildet av ringen - har ikke noe mer proft tegneprogram enn MS Paint, så det ser litt amatørmessig ut..

 

wg_ring.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

membranen koster jo i underkant av 600 hos VAG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.