Anbefalte innlegg

Har en Audi 100 10V turbo her som blir ganske varm. på bare et par hundre meter så blir det ca 70grader, den stiger jevnt til 95-98 grader og holder seg der, ligger på 96grader ca ved vanlig kjøring. har prøvd å kjøre og lufte men ser ikke ut til å hjelpe.

 

ny radiator satt på igår

ny toppakning (sjekket med CO måler i ekspansjontank, ingen CO)

vannpumpe et par år gammel

blåser varmt fra varmeapparat

ny 88graders termostat

 

noen som har vært borti det samme? den har alltig vært varm, men tempen er stabil, står låst på 95-98 grader, skjønner ikek att det skal være SÅ mye luft heller.

 

noen som har vært borti det samme? har jo byttet alt som kan byttes også snart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

opp.. noen som har noe lurt å komme med? rart den skal være så varm, og bare holde seg der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den er stabil der så lukter det litt av termostaten din, har du prøvd å kjøre med full flow, altså uten den ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, men var samme både før og etter termostatbytte. og den som sitter der nå er jo ny, og den som satt der var kun et par år gammel

 

har ikke prøvd full flow

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at måleren viser riktig?

Kan jo være at den viser litt for mye.. Jettaen min viste litt for lite, men ble bra da jeg skiftet føleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvor leser du av tempen? Regner med du ser på sprutet, men hvor har du sensoren til det? Hos meg står meteret i dashen på nøyaktig samme sted som det alltid har gjort, aldri over 90 merket. På sprutet har jeg lest ut rundt 95-98 grader helt siden begynnelsen; har satt radiatorvifta på 96 grader for å unngå at den går hele tida.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sensoren til instrumentet i bilen er nytt, og den til sprutet er jo også nytt. når instrumentet viser 103grader ca viser sprutet 95-96grader

 

 

ser på sprutet ja, sensoren til sputet sitter på samme sted som den til intrumentet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da er eneste forskjellen på din og min at instrumentet mitt viser 90 når ditt viser 103 :P

 

spent på å se om du finner noen forklaring på det, for jeg hadde hvertfall bestemt meg for å la min være sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min 100 TQ var også slik ;) byttet vannpumpe, termostat og flusha systemet uten at det hjalp, men lå jo alltid jevnt på rundt 100 grader så lot det være

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er også forholdsvis varm etter litt kjøring.. er ofte opp på 100 grader! Sålenge det er nok vann\frostvæske på radiator så tror jeg ikke det skal være noen umiddelbar fare :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, da gidder jeg ikke styre mer med det, da skal det nok bare være slik. :)

 

den nye radiatoren min var forresten litt lenger enn den gamle som satt der, og den viftekappa dekket ikke hele radiatoren, den ble litt for kort. den skal vel dekke hele radiatoren regner jeg med? hvordan er det på deres biler? ser du får kjøpt forskjellige kapper i etka, der den ene er bl.a til MC motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.