#1 Skrevet November 14, 2009 Har en Audi 100 10V turbo her som blir ganske varm. på bare et par hundre meter så blir det ca 70grader, den stiger jevnt til 95-98 grader og holder seg der, ligger på 96grader ca ved vanlig kjøring. har prøvd å kjøre og lufte men ser ikke ut til å hjelpe. ny radiator satt på igår ny toppakning (sjekket med CO måler i ekspansjontank, ingen CO) vannpumpe et par år gammel blåser varmt fra varmeapparat ny 88graders termostat noen som har vært borti det samme? den har alltig vært varm, men tempen er stabil, står låst på 95-98 grader, skjønner ikek att det skal være SÅ mye luft heller. noen som har vært borti det samme? har jo byttet alt som kan byttes også snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2009 opp.. noen som har noe lurt å komme med? rart den skal være så varm, og bare holde seg der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2009 Om den er stabil der så lukter det litt av termostaten din, har du prøvd å kjøre med full flow, altså uten den ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2009 jepp, men var samme både før og etter termostatbytte. og den som sitter der nå er jo ny, og den som satt der var kun et par år gammel har ikke prøvd full flow 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2009 Er du sikker på at måleren viser riktig? Kan jo være at den viser litt for mye.. Jettaen min viste litt for lite, men ble bra da jeg skiftet føleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2009 Ja, hvor leser du av tempen? Regner med du ser på sprutet, men hvor har du sensoren til det? Hos meg står meteret i dashen på nøyaktig samme sted som det alltid har gjort, aldri over 90 merket. På sprutet har jeg lest ut rundt 95-98 grader helt siden begynnelsen; har satt radiatorvifta på 96 grader for å unngå at den går hele tida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2009 (endret) sensoren til instrumentet i bilen er nytt, og den til sprutet er jo også nytt. når instrumentet viser 103grader ca viser sprutet 95-96grader ser på sprutet ja, sensoren til sputet sitter på samme sted som den til intrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 15, 2009 ok, da er eneste forskjellen på din og min at instrumentet mitt viser 90 når ditt viser 103 spent på å se om du finner noen forklaring på det, for jeg hadde hvertfall bestemt meg for å la min være sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 15, 2009 min 100 TQ var også slik byttet vannpumpe, termostat og flusha systemet uten at det hjalp, men lå jo alltid jevnt på rundt 100 grader så lot det være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2009 min er også forholdsvis varm etter litt kjøring.. er ofte opp på 100 grader! Sålenge det er nok vann\frostvæske på radiator så tror jeg ikke det skal være noen umiddelbar fare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2009 okei, da gidder jeg ikke styre mer med det, da skal det nok bare være slik. den nye radiatoren min var forresten litt lenger enn den gamle som satt der, og den viftekappa dekket ikke hele radiatoren, den ble litt for kort. den skal vel dekke hele radiatoren regner jeg med? hvordan er det på deres biler? ser du får kjøpt forskjellige kapper i etka, der den ene er bl.a til MC motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...