2.5tdi v6 Treg å stare varm...

Anbefalte innlegg

Har en v6 TDI 150hk... Er litt treg å få startet varm, går et 2-3sek lengere en når motor er kald... Når motor er kald starter den lett, altså med en gang man drar litt på starteren... Hva kan være feil tro? det er ny diesel pumpe i bilen, som jeg vet er riktig timet! Det er også ny motor temp giver G 62. Det er også skiftet retur slanger fra dyser... Og ingen feil i feil minnet på motor styreenheten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en v6 TDI 150hk... Er litt treg å få startet varm, går et 2-3sek lengere en når motor er kald... Når motor er kald starter den lett, altså med en gang man drar litt på starteren... Hva kan være feil tro? det er ny diesel pumpe i bilen, som jeg vet er riktig timet! Det er også ny motor temp giver G 62. Det er også skiftet retur slanger fra dyser... Og ingen feil i feil minnet på motor styreenheten...

Bare slenger inn en mulig årsak, sjekket kammene? Opplevd dette selv. Slitte kammer kan være en årsak.

Mvh¨Christoffer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min med samme motor går det stort sett litt lenger tid når motor er varm. Ikke noen ekstra sekunder, men kanskje noen ekstra runder på starteren. På min er kammer, ventiler, løftere osv. samt dieselpumpe byttet, og kan ikke si det har bekymret meg nevneverdig. På en annen side burde vel en varm dieselmotor fyre med en gang? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kammer er skiftet for ca 15 000km siden var sånn føre det også... Har også skiftet "diesel retur skruen" på diesel pumpa, den som regulerer/holder diesel trykket i pumpa. Har også skiftet den ventilen på returen som sitter på toppen av diesel filteret... For det burde vel ikke være behov for gløding på varm motor? Hadde 4 defekte glødepluger i fjor vinter, startet jo da med en gang på kald motor selv ved 5minus grader.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.