#1 Skrevet November 14, 2009 Passer girkassen fra 2002 mod i en 2001 mod?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2009 Jeg bumper denne for Geir Arne.. Dette handler om en 2.5tdi quattro med tiptronic girkasse. Han mener det er to forskjellige girkasser og at skillet mellom de var fra 2001 til 2002. Er det noen som vet om den nyere kassa kan brukes på 2001mod? Og er det evt. bare plug 'n' play, eller er det litt hokus-pokus for å få det til? Jeg vet dere kan dette, så ikke vær beskjeden På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2009 (endret) Jeg vet dere kan dette, så ikke vær beskjeden På forhånd takk. Jeg vet ikke svaret på spørsmået, men kan bidra litt. Man må vite girkassekoden, 3 bokstavskode, på begge kassene. Start med å finne ut hvilken hovedtype den tilhører, for å finne ut om de fysisk kan passe eller ikke. Det er to hovedtyper med helt ulikt hus/utseende som neppe går om hverandre (men skal ikke si helt sikkert): 5HP-19 og 5HP-24 Innen hver hovedtype er det et mylder av ulike koder, avhengig av produksjonsmåned og motoreffekt. Flere av disse har ulik utveksling i differensial. Man kan ikke sette inn kasse med annen enn orginal diff utveksling. Innen samme hovedtype og diff utveksling finnes det også en rekke ulike girkassekoder. Mellom disse igjen så er det sannsynlig at mange går om hverandre, men det har man ingen garanti for før man har prøvd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2009 Jeg sjekka regnr på mekonomen, trodde girkassekoden skulle komme opp der? Det jeg fikk opp var vertfall motorkode AKE/BAU.. AKE er vel der motorkoden, kan BAU være girkassa da, eller er jeg på villspor? Under "KRAFTOVERFØRING" står bare følgende: KRAFTOVERFØRING Fremdrift: Antall aksler: 2 Antall aksler med drift: 2 Girkasse: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2009 BAU er vel motoren som kom etter AKE.... Gearkode står vel på klistrelappen i serviceheftet/bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...