#1 Skrevet November 15, 2009 hei, har en god venn av meg som har lyst på s4,(endelig fått han til og legge merca si til salgs for et bedre merke he he) Å lurer da på hva som er svakhetene på disse bilene, takker for EVT svar=) Mvh Aleksander K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2009 S4 eller S2? Er vel begge ganske solide biler uten de store svakhetene bortsett fra det du kan regne med en bil som er så gammel. Står endel mere om dette hvis du søker litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2009 S4 eller S2? Er vel begge ganske solide biler uten de store svakhetene bortsett fra det du kan regne med en bil som er så gammel. Står endel mere om dette hvis du søker litt... s4 he he, oki=) takker for svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2009 Nå ja, disse kan krangle ganske mye. Kaliptere bak setter seg, tannstang kan svikte, alle mulige varsellamper gjør om dashen til ett juletre selv om ting likevel er i orden. Ofte hardt kjørt, girkasser som takker for seg. Coiler bruker på å gi seg etterhvert. Sink slipp rundt lister osv er heller ikke så stilig. Vær kritisk når noe slikt skal kjøpes så kan det gå veldig bra. Jeg var ikke det og det gikk veldig dårlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2009 Største svakheten er tidligere eiere som har vært gniene med vedlikeholdet og spart der det spares kan, gjort kun det helt kritiske og knapt nok det, og i tillegg brukt bilen hardt.. Da får man et gigantetterslep å ta igjen, og det kan koste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2009 her er bilen det er snakk om, så han har endret lit i dag, noen feil på Eu men, allt kan repareres, http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1005061;Modified=1258394879;_cmd=similar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2009 Ufo skivene og klossene er så dyre at en kan like gjerne bygge om til s6 bremser på direkten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2009 Ufo skivene og klossene er så dyre at en kan like gjerne bygge om til s6 bremser på direkten! det vet jeg er dyrt, så det er ikke vits og kjøpe nytt er han klar over, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2009 Enig i det Eyvind sier her , forfallet er ett stort problem. Ikke kjøp noe slik om man ikke kan skru litt selv , ellers blir det fort meget DYRT. ALT må sjekkes om man vil ha seg en bra bil... Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2009 skru er ingen problem, er jobb og hobby så hehe, lakken ser ikke så ille ut ser det ut som, men inni trenger jo den en liten vask ser det ut som, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 16, 2009 I utgangspunktet veldig sollide biler. Kanskje noe av det mere skuddsikkre som har rullet ut fra Ingolstadt noensinne. Men som nevnes: kaliptere bak, morkne slanger i motorrom. Sirkulasjonspumpa er en gjenganger. Ufo med kast i og klusj-pumpene er vanlig takker for seg etter en 150-250 kkm. Det er en gammel bil, og alt har egentlig serviceintervaler, men som regel blir ting bytta når det ryker. Av det positive så er motor, drivverk og det rene mekaniske veldig slitesterkt og tåler mye misbruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 16, 2009 I utgangspunktet veldig sollide biler. Kanskje noe av det mere skuddsikkre som har rullet ut fra Ingolstadt noensinne. Men som nevnes: kaliptere bak, morkne slanger i motorrom. Sirkulasjonspumpa er en gjenganger. Ufo med kast i og klusj-pumpene er vanlig takker for seg etter en 150-250 kkm. Det er en gammel bil, og alt har egentlig serviceintervaler, men som regel blir ting bytta når det ryker. Av det positive så er motor, drivverk og det rene mekaniske veldig slitesterkt og tåler mye misbruk. har jo en s4 motor i 90¨n min, og den bare går og går,, jeg tror han blir mere fornøyd med en audi en merca han har såfal 02 mod 220 c-klasse, bare dritt allt er svindyrt, og mye el feil, takker for svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 16, 2009 her er bilen det er snakk om, så han har endret lit i dag, noen feil på Eu men, allt kan repareres,http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1005061;Modified=1258394879;_cmd=similar 55K er ikke billig for en såpass gammel som 91 modell, med UFO bremser, kun stoffinteriør, som mangler AC og som heller ikke går perfekt. Prisene på disse faller jo som stein om dagen, det ligger haugevis til salgs og mange ned mot 40K. Smartere å lete etter en i nærheten så man ikke må reise så lang for å bli skuffet. Er'e naboen som skal gå over til gammel bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 17, 2009 55K er ikke billig for en såpass gammel som 91 modell, med UFO bremser, kun stoffinteriør, som mangler AC og som heller ikke går perfekt. Prisene på disse faller jo som stein om dagen, det ligger haugevis til salgs og mange ned mot 40K. Smartere å lete etter en i nærheten så man ikke må reise så lang for å bli skuffet. Er'e naboen som skal gå over til gammel bil? ja er naboen din ja som skal ha seg ny bil, han må jo prute på bilen hvis han skal ha den såfal, men ser ut som det ikke blir noe kjøp av den bilen, siden den ikke er eu godkjent, og sånn, jeg vet ikke helt hva de ligger i pris for en bra utgave av en sånn bil, og hva de er verdt men, det går jo ann og finne ut, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 17, 2009 Synes bilen så veldig grei ut jeg. En rens på det interiøret der så blir det penere enn mange skinn interiør som er så gamle. Så heller ikke så "jalla" ut, eneste var å få i original luftfilterboks igjen. Får uansett ikke en s4 til 40000 som ikke må påkostes betydlige summer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 17, 2009 En annen gjenganger jeg glemte er sprekker imellom ventilene i toppen, men det vil du *nesten* aldri merke noe til om du ikke dobler, eller tredobler effektuttaket. Coiler, slutttrinn og N75 er også vanlig, men ikke dyrt å fikse heldigvis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 17, 2009 Hei du! En liten varsellampe bør lyse når selger skriver i annonsen at det gratis omreg med i prisen, riktignok ikke hvor lenge. Er det for å være snill selger, å gjøre bilen attraktiv.. eller er det fordi han kanskje har kjøpt bilen for 2 måneder siden, har hatt bilen på EU å fått fram dyre feil.. pluss at da kan det ligge dyre skjulte feil på lur, og eier har gitt opp! En SKIKKELIG gjennomgang er nok på sin plass, kan jo være en kjempebil uten EUfeilene Huff har gått på denne feilen flere ganger selv..blendet av en rå bil..med masse guff i sømmene Lykke til med kjøp!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 17, 2009 Synes bilen så veldig grei ut jeg. En rens på det interiøret der så blir det penere enn mange skinn interiør som er så gamle. Så heller ikke så "jalla" ut, eneste var å få i original luftfilterboks igjen. Får uansett ikke en s4 til 40000 som ikke må påkostes betydlige summer:) ening med deg der, en rens av det interiøret er bedre en skinn,, liker ikke skinn, for vamt om sommern for kaldt om vintern, men ser bra ut eller's det gjør den, men er greit og kjøpe en bil som er ferdig eu godkjent, bare start og kjør, og desto mindre det er og fikse destobedre for meg, som må fikse bilen for kompisen min he he, + at det er snakk om 9 timer kjøring en vei for og se på den bilen, og kjedelig hvis det bare er driten, men takk for svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 17, 2009 En annen gjenganger jeg glemte er sprekker imellom ventilene i toppen, men det vil du *nesten* aldri merke noe til om du ikke dobler, eller tredobler effektuttaket. Coiler, slutttrinn og N75 er også vanlig, men ikke dyrt å fikse heldigvis. lit små ting er det på alle biler=) takker for svar=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 18, 2009 Ellers er ligger det en meget grundig skjekkliste på nordicaudi. http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1495/a1495.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...