#1 Skrevet November 15, 2009 Planen er som følger: - Fjerne gammel tectyl og dritt - Sandblåse - Grunne med epoxy grunning - Lakke med svart lakk (hva slags lakk bør eg bruke her?) - Ny Tectylbehandling Ser dette fornuftig ut? Hva slags lakk bør jeg bruke til dette? Jeg skal også lakere motorrom, resten av bilen skal hellakeres, men det setter jeg bort... Så hva synes dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2009 Jeg brukte 10%owatrol blandet inn i arcanol. Også toppet jeg det med understellsmasse fra würth.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2009 Etter sandblåsing kan du spraye med Ferobet før grunning. Dette nøytraliserer stålet og gjør det veldig motstanddyktig mot rust. Tipset til Anders er også gull! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2009 hva brukes som grunning ? noen spesielle produkter som anbefales ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2009 Hagmans gule 2k epoxygrunning er det mange som bruker, meg inkludert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2009 Hvordan er kvaliteten på hagmans produktene? Jeg funderte litt på lastebillakk siden jeg har hørt at den skal være solid, men det kan kanskje koke mot billakk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2009 owatrol/arcanol er jo grunning da.. og sitter fast! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2009 2k syregrunning eller 2k epoxy med 2k lakk oppå er vel det som faktisk holder etter hva jeg har fått med meg.. Hvordan er kvaliteten på hagmans produktene?Jeg funderte litt på lastebillakk siden jeg har hørt at den skal være solid, men det kan kanskje koke mot billakk? Lastebillakk skal være sterkere men blir ikke like slett/blank(?) ikke nøye med det under bilen uansett.. Hvis du sandblåser kan det jo ikke koke uansett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 17, 2009 Det vil ikke koke under bilen, men det blir jo overganger til bil lakk på sidene det er der det bekymrer meg... Men det er jo en del motivlakerte lastebiler og de er jo blanke i lakken men da har de kanskje brukt bil lakk?... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 17, 2009 brukes det ikke no zink ? eller er det dette i noen av produktene ? kan noen sette opp en oppskrift for motorrom samme som under bilen men vanlig lakk eller lastebillakk istede for masse ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...