Merklige feil med orginale kurvelys på Golf4

Anbefalte innlegg

Hei.

Som tittel sier har jeg noen merklige feil med kurvelysene mine, de små som sitter inni frontlampene på Golf4.

Jeg har lenge(2 år) hatt kurvelys nede i fangern, og har derfor nappa ut relèet til de som sitter i frontlampene. Koblet meg bare innpå ledningen fra lysbrytern, og brukte dette som styrestrøm for relè til lysa i fangern.

Men nå har jeg ikke lys der lede lengre, og tenkte at jeg skulle sette tilbake relèet.

Det som skjer når jeg gjør det, er at når jeg setter på tenninga eller bare vrir om lysbrytern så parklys kommer på, så blir fjernlyslampa i dashen stående å flimre. Eller blinke veldig fort.

Mens den gjør dette, fungerer kurvelysa tilsynelatende fint, men om jeg skrur på fjernlysa er det kun det høyre som tennes.

Etter litt tid lyser fjernlyslampa konstant istedenfor å blinke, og da funger ikke fjernlysa i det hele tatt.

Og setter jeg da på kurvelysa og prøve å tenne fjernlysa, så slukker kurvelysa og nekter å tennes før jeg har hatt av tenninga i noen minutter..

Jeg tenkte som så at relèet hadde tatt seg en bolle, siden det har ligget og slengt i bilen i 2 år.

Men nytt relè fra møller hjalp fint lite.

Så begynte jeg å mistenke xenon-kit, siden jeg har hørt om mye rare feil som kommer pga dette.

Jeg tok derfor å koblet fra all tilførselstrøm til alle fire xenon-ballaster(nærlys og fjernlys), uten at dette hjalp noenting.

Koblet så ut relèet til angeleyes, og også relèet for ledningsopplegget til lysa jeg hadde nede i fangern.

Jeg koblet til og med ut hele pluggen på begge frontlampene.

Dermet var ALT av lys foran koblet fra.

Allikevel lyste fjernlyslampa i dashbordet like fint om jeg hadde i relèet til kurvelysa :confused:

Kobler jeg ut dette fungerer alt annet fint igjen.

Bare for å presisere det også, så er dette relèet det som sitter på en av relèskinnene oppunder dashbordet. Altså det orginale ledningsopplegget med orginalt relè.

Og da kommer det store finalespørsmålet...

Noen gode forslag??: klø :

Alle tips mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.