#1 Skrevet November 15, 2009 hei har en passat 3b stv med 1,6l 102 hestern i,har kommet over en passat 1,8turbo med skade.det jeg lurer på er å sette over motor å gir fra 1,8turbon inn i min bil.noen som vet åssen det er med godkjenning?ser de blir levert med v6-v8 i tyskland.det blir 50hk mer ca,blir det noe hk engangsavgift ettersom det er en 1998 modell?takker for kloke svar mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2009 Du må skaffe dokumentasjon på at ditt karrosseri er produsert med denne typen motor og etter motorbytte må du få bekreftet fra møller at alt er montert korrekt. Usikker på hk avgift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2009 Blir ingen avgift om bilen har vært registrert i Norge mer enn ti år. At et sånt prosjekt 99% sikkert er en økonomisk katastrofe vs. å kjøpe en original 1.8T og at man trolig vil slite med å få det godkjent er en helt annen sak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2009 Blir ingen avgift om bilen har vært registrert i Norge mer enn ti år. At et sånt prosjekt 99% sikkert er en økonomisk katastrofe vs. å kjøpe en original 1.8T og at man trolig vil slite med å få det godkjent er en helt annen sak.. ja vært regga her mer en 10år ,bør vel ikke være noe problem er jo levert med 1800 turbo dissa:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2009 Sjekk litt med Møller hva som må flyttes over fra delebilen og send en søknad til biltilsynet om ombygging av bilen. Husk at selv om du har en donorbil så blir det alltid ekstra utgifter utenom. Det lar seg gjøre å få det godkjent siden disse bilene er levert med 1.8T oxo men smør deg med tålmodighet for det tar sabla lang tid å få svar fra Møller og BT til tider. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 15, 2009 Sjekk litt med Møller hva som må flyttes over fra delebilen og send en søknad til biltilsynet om ombygging av bilen. For å få et svar der de forteller deg at fabrikken ikke tillater ombygging etter 92? Den erfaringen sitter jeg på, etter en simpel forspørsel om en bekreftelse på at Audi A3, 1.8 20V og 1.8T 20V har samme råkarosseri. Vær forberedt på andre alternativer, som godsnakking med trafikkstasjonen osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 15, 2009 For å få et svar der de forteller deg at fabrikken ikke tillater ombygging etter 92?Den erfaringen sitter jeg på, etter en simpel forspørsel om en bekreftelse på at Audi A3, 1.8 20V og 1.8T 20V har samme råkarosseri. Vær forberedt på andre alternativer, som godsnakking med trafikkstasjonen osv.. såpass.. har tatt kontakt via en link her nå. håper det fikser seg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 15, 2009 Trafikkstasjonen kommer til å kreve det dokumentert fra fabrikk/importør at det er samme råkarosseri ja, og den informasjonen får du ikke med mindre du kjenner noen som kan skrive den "under bordet" da fabrikken i Tyskland har satt foten ned for produksjon av slik dokumentasjon. Vær også klar over at bruktverdien på en slik bil ombygd vil være vesentlig lavere enn en original 1.6 selv med godkjenning. Uten godkjenning er bilen i praksis verdiløs som noe annet enn delebil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...