Problemer med startsperre på Audi A4

Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 -96 hvor jeg har problemer med at start sperre slår inn noen ganger. Jeg har lest av feilkodene med VAG-COM og følgene feilmelding blir gitt for Immobilizer ( Adress 25 ) :

01176 - Key

07-10 - Signal too low - Intermittent

Er det noen som har noen erfaring evt løsning for dette problemet? Har en liten misstanke om at det kan være at spenningen blir for lav i det jeg skal starte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det samme har skjedd meg for et par år siden, da var feilen i en elektronisk brikke som sitter i bunnen på tenningssylynderen, og måtte bytte denne sylinderen. Denne må spesialbestilles fra VAG med nøkkelkoden din, og når denne er byttet virket alt som det skulle igjen..,

JTE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter og stopper, eller starter ikke i det hele tatt? Om den ikke starter så kan det være nøkler. Om den starter og stopper etter et par sek søk på "startsperre" så finner du en tråd jeg har startet med "H#¤"&/"% startsperre" eller noe sånt.. Der er det bra forklart... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant tråden:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397

Tror jeg først prøver å koble fra polene på batteriet en stund å se om dette hjelper. Det kan se ut som som hvis jeg har helt full ladet batteri ( ladet med lader) går det lengre tid får start sperren slår inn, så det er nok sannsynlig at det har noe med spenningen å gjøre.

Takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hadde dette problemet på min, så starta bilen, men stoppa igjen med en gang, og da lyste startsperre lampa...

Så da måtte jeg slå av tenninge litt, vente, og starte igjen, etter hvert så startet den, dette skjedde ikke hver gang jeg skulle starte, men en gang iblandt. og da fant de ut at det var den lille brikka som leser av koden i nøkkelen som var ødelagt.

Etter jeg bytta denne, har dette aldri skjedd igjen...

JTE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som i den posten som du har funnet.

Garantert fikset !!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som i den posten som du har funnet.

Garantert fikset !!!!

Det var det som var feilen hos meg ja! Har ikke hatt et eneste problem etter dette! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg loddet ledningen som foreslått i den andre tråden. Jeg skjønner godt at det kan ha vært dårlig kontakt inne i denne kontakten. Får se om dette gjorde susen for meg også, noe som jeg nesten er helt sikker på.

Nok en gang takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som har hatt problemer, har lampa for startsperra/nøkkelsymbolet lyst?

Min vil ikke starte nå, men lampa slukker som vanlig.

Har testet med to nøkler.

Bilen går å trille i gang så usikker på om det heller er tenningslåsen som er problemet,

eventuelt startern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært startsperra di så hadde den ikke startet på trill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.