HJELP. Bytte til forge resirk

Anbefalte innlegg

Hei. Har nå bilen i lufta på bukk, og sitter her med hiddenen på verkstedet. Trenger HJELP fort hehe...

Lurer på hva som er resirken av disse:

1: en sort liten sak som ser ut som forge resirkventilen bare en del mindre, og sitter på slangen som går inn til luftfilteret. Denne har en slangebit ut, som går rett inn i en sort stålrør som går bak blokke inn med torpedoveggen og ned under innsuget. Er det denne jeg skal bytte? Ser lett å bytte ut og kan fint gjøres ovenfra. Men denne har ikke uttak for liten luftslange som slik som det er på dumpventiler for å åpne og lukke ventilen.

2: En grå sak som ligner på forge resirken, men som sitter forferdelig til, både undenfra og ovenfra, og sitter skrudd fast til turboen på en måte. Denne har dog en liten tapp på toppen med en slange som går opp til luftslangen som går til luftfilteret. Men under denne saken er det ikke en stor luftslange som kreves for å montere på forge-n, men bare et tynt lite jernrør som er nokså langt og går inn på blokka. Ser ikke hvor den går til.

Håper virkelig det er den lille sorte (1) som er resirken. Ser ut som et dødfødt prosjekt å bytte (2) så har litt nerver nå. Umulig å komme til sistnevnte : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at det ikke går ann at det er toeren, da den ikke har luftslanger annet enn en bitte liten slange som er festet på nippelen på toppen.

Men den du sier det er, sitter på oversiden av motoren og rett med luftfilterboksen. Altså slangen som går inn i luftfilterboksen, ca 15cm fra inntaket til boksen. Denne er meget lett å bytte og trenger ikke å gå under bilen for noen grunn. Men denne har heller ikke nippel på toppen for vakum/trykk slik som dumpventiler har. Er det forsatt denne? Det går to tjukke luftslanger inn i den, en under og en på siden og er sort plastikk utseende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at det ikke går ann at det er toeren, da den ikke har luftslanger annet enn en bitte liten slange som er festet på nippelen på toppen.

Men den du sier det er, sitter på oversiden av motoren og rett med luftfilterboksen. Altså slangen som går inn i luftfilterboksen, ca 15cm fra inntaket til boksen. Denne er meget lett å bytte og trenger ikke å gå under bilen for noen grunn. Men denne har heller ikke nippel på toppen for vakum/trykk slik som dumpventiler har. Er det forsatt denne? Det går to tjukke luftslanger inn i den, en under og en på siden og er sort plastikk utseende

Det forsatt nr 1............

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Takk for svar. Ikke meningen å tvile eller noe, men sendte bilde av nummer en og nummer to til en kompis, og han sa at det var ingen av delene. Venter på svar fra han nå :)

Er en 1997 modell forresten hvis det har noe å si. Men hvor går slangen som sitter på nippelen på innsuget som regulerer dumpventilen min, originalt? Altså hvis den ikke var festet til dumpventilen, hvor ville den gått? For det er jo ikke noe uttak for noe slik på den lille sorte boksen jeg beskrev som nr 1.

Vil gjerne være helt sikker før jeg monterer.

Nr 1 er festet som sagt til en slangebit som igjen er festet til en stålslange som går bak blokka med torpedoveggen og inn under innsuget ser det ut til, så det virker jo litt logisk da, men er så usikker. Bare surr i hodet mitt nå haha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har 2 svarte/grå.... den ene er olje ånding ell noe sånt er koblet til rør...den andre er koblet til 2 slanger 1 under 1 på siden å 1 tynn slange som går til insprut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har funnet ut av det. Har ikke resirk etter min mening. Siden forrige eier byttet til dumpventil på innsugssiden, har han vel fjernet resirken som stod der originalt. Så ble ikke noe forge bytte i går dessverre :(

Men finner nok ut av det snart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mhm, har kikket overalt der, og den finnes ikke. Hva gjør jeg nå da? skal se om jeg kan få tatt noen bilder og slenge dem ut her i kveld :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke en kompis som kan hjelpe deg? Prøv og se om du finner den tykke slangen ut ifra turbo. på denne er det en slange som resirken din passer nedi. Hvor du skal lete. Jo imellom turbo og røret som går over til motsatt side av bilen, hvor IC sitter. Den andre slange stussen du skal finne, den går inn på innsugs slangen som er imellom luftfilter og turbo. Ta vekk innsugs slangen og se om du finner et hull og dytte resirke inn i. Om du ikke klarer og se det ved og glo nedi der, så får du begynne og plukke det ifra hverandre til du finner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg prøve litt :)

Jo har mange kompiser jeg kan få hjelp av, men kjenner kun Kristian Lehne her på forumet som har Audi med turbomotor, men får det nok til snart :) Skal se om jeg kan få bilen opp på bukk igjen på torsdag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.