#1 Skrevet Januar 15, 2005 Den stakkars 1.8 GL kassa mi har lidd en sakte død med litt mer hester enn orginalt. Nå uler den og låter ikke helt bra. Har lest at 1.8T 20V kassene passer, og at de er blandt de beste man kan bruke. Er det noen som har gjort dette før? Clutchen er vel hydraulisk på denne, så da må jeg vel ha clutch-master og pedalsett fra G60 eller Passat, men hva med giroverføringen? Benytter denne kabel tilsvarende G60, eller må jeg ha med overføring osv. fra en Golf MK4? Speedometerwire, jeg skal sette inn Golf 3 dashbord, og på en Golf 4 kasse er det kanskje en slik elektrisk farts-sensor fra før? Huggern her skal ha 6000+mva for ei slik kasse, fra en 1998 GTI 20V, som har gått 100k. De vet å ta seg betalt disse folka, og det er vel rett i dette tilfellet også? Sverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2005 Den stakkars 1.8 GL kassa mi har lidd en sakte død med litt mer hester enn orginalt. Nå uler den og låter ikke helt bra. Har lest at 1.8T 20V kassene passer, og at de er blandt de beste man kan bruke. Er det noen som har gjort dette før? Clutchen er vel hydraulisk på denne, så da må jeg vel ha clutch-master og pedalsett fra G60 eller Passat, men hva med giroverføringen? Benytter denne kabel tilsvarende G60, eller må jeg ha med overføring osv. fra en Golf MK4? Speedometerwire, jeg skal sette inn Golf 3 dashbord, og på en Golf 4 kasse er det kanskje en slik elektrisk farts-sensor fra før? Huggern her skal ha 6000+mva for ei slik kasse, fra en 1998 GTI 20V, som har gått 100k. De vet å ta seg betalt disse folka, og det er vel rett i dette tilfellet også? Sverre da er det 100% girkasse fra gammle bilen min 99 mod. du kan nå kjøpe hele motoren å bygge 20vturbo i golfen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2005 vet du prisen på komplett motor da anders??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2005 Den stakkars 1.8 GL kassa mi har lidd en sakte død med litt mer hester enn orginalt. Nå uler den og låter ikke helt bra. Har lest at 1.8T 20V kassene passer, og at de er blandt de beste man kan bruke. Er det noen som har gjort dette før? Clutchen er vel hydraulisk på denne, så da må jeg vel ha clutch-master og pedalsett fra G60 eller Passat, men hva med giroverføringen? Benytter denne kabel tilsvarende G60, eller må jeg ha med overføring osv. fra en Golf MK4? Speedometerwire, jeg skal sette inn Golf 3 dashbord, og på en Golf 4 kasse er det kanskje en slik elektrisk farts-sensor fra før? Huggern her skal ha 6000+mva for ei slik kasse, fra en 1998 GTI 20V, som har gått 100k. De vet å ta seg betalt disse folka, og det er vel rett i dette tilfellet også? Sverre 6k + mva er til å leve med på gear kasse! Orginal(brukt)til min her i norge fant jeg brukt til 17k (billigeste)... Lenge leve sverige 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2005 da er det 100% girkasse fra gammle bilen min 99 mod.du kan nå kjøpe hele motoren å bygge 20vturbo i golfen Så det er dine bakre calipere jeg har på golfen min nå altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2005 vet du prisen på komplett motor da anders??? meiner på dei skulle ha +-15 lapper er ikke heilt sikker, det er med ledningsnett. Har vert rått å hatt det i 1`ern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2005 Så det er dine bakre calipere jeg har på golfen min nå altså? Hehe er sikker det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2005 Den stakkars 1.8 GL kassa mi har lidd en sakte død med litt mer hester enn orginalt. Nå uler den og låter ikke helt bra. Har lest at 1.8T 20V kassene passer, og at de er blandt de beste man kan bruke. Er det noen som har gjort dette før? Clutchen er vel hydraulisk på denne, så da må jeg vel ha clutch-master og pedalsett fra G60 eller Passat, men hva med giroverføringen? Benytter denne kabel tilsvarende G60, eller må jeg ha med overføring osv. fra en Golf MK4? Speedometerwire, jeg skal sette inn Golf 3 dashbord, og på en Golf 4 kasse er det kanskje en slik elektrisk farts-sensor fra før? Huggern her skal ha 6000+mva for ei slik kasse, fra en 1998 GTI 20V, som har gått 100k. De vet å ta seg betalt disse folka, og det er vel rett i dette tilfellet også? Sverre Kva slags hugger er dette? Skulle hatt ein brukt clutch eg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2005 En brukt clutch?! Håper du skal ha den som lodd i ei krabbeteine eller no sånt. De skulle ha 17k for motoren når jeg spurte. Iflg. ch.nr og ETKA så er det en 99 modell ja, ikke 98 som de selv mener. Var girkassen bra på den a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 15, 2005 En brukt clutch?! Håper du skal ha den som lodd i ei krabbeteine eller no sånt.QUOTE] hehe.. Skal nagle fast bedre lameller på den, så vil eg ikkje ta ut den eg har, før eg har alt i orden med den andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 15, 2005 En brukt clutch?! Håper du skal ha den som lodd i ei krabbeteine eller no sånt. De skulle ha 17k for motoren når jeg spurte. Iflg. ch.nr og ETKA så er det en 99 modell ja, ikke 98 som de selv mener. Var girkassen bra på den a? girkassen var i topp stand 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...