110hk VS 90hk Motor forskjell (TDI)

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva som er forskjell i motor'ne på min 99mod 90hk Golf IV kontra en 110hk?? :confused:

Har hørt noe om noe dyser men har ikke fått det helt klart!

kan det være mere som må byttes? :confused:

Vil jeg tjenne mye på og fjerne "kattn"? : rolleyes

 

Kunne vært artig med rundt 135-140hk og 4motion : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

110hestern har 0,205mm dyser. Beste siden for trimming av 90hk TDi er http://www.tdiclub.com fra USA. Dette fordi 110hestern ikke har blitt levert der pga utslippskrav. Det finnes flere som har oppnådd 150hk med utgangspunkt i 90hk motoren. Uansett må du ihvertfall ha custom-mapping.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er såvidt jeg vet bare dyser,pumpe og ECU som er annerledes på 90\110. Er samme historie også på 115 hk og 140 hk 10V 5'er TDI (pumpe er her like!).

 

Så en 90 hk tdi kan med dyser,pumpe, ECU og chip fra 110 hk > 140 hk!

Og samme med 2,5'en 115 hk > 170 hk!

 

Finnes mange slike vrak rundtom både tyskl. og danmark.

 

Da jeg hadde en 2,5 115, fikk jeg tilbud fra danmark, dyser og ecu fra 140 hk til 6 000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekker man delenr. så er dyser,turbo , og motorblokk forskjellige.

Foruten selvsagt motorstyring.

Motorblokka på 110 hk har underspyling av stempler ,det har ikke 90 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke noe med pumpedysesystemet? 110hk'en har mye høyere trykk på innsprøytninga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er såvidt jeg vet bare dyser,pumpe og ECU som er annerledes på 90\110. Er samme historie også på 115 hk og 140 hk 10V 5'er TDI (pumpe er her like!).

 

Så en 90 hk tdi kan med dyser,pumpe, ECU og chip fra 110 hk > 140 hk!

Og samme med 2,5'en 115 hk > 170 hk!

 

Finnes mange slike vrak rundtom både tyskl. og danmark.

 

Da jeg hadde en 2,5 115, fikk jeg tilbud fra danmark, dyser og ecu fra 140 hk til 6 000,-

 

 

Hørers ut som det kan bli artig ta her! :P

hvor i danmark eller andre plasser kan det lønne seg å høre på disse delene til en normal pris?!

Forstå jeg deg riktig hvis det hva like pumper på min også!? eller hva det den 10V 5' som ha like pumper!

 

(fikk nettopp inn et tilbud på bil'n min nå men vi får se hvordan det går hvis ikke blir dette bestilt ja)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ilg akte er det like pumper på 115\140 hk. Men ikke på 90\110 hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

110 hk har ikke pumpedyse-system, men en viktig forskjell fra 90 hk er at 110 hk har turbo med variabel geometri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

110 hk har ikke pumpedyse-system, men en viktig forskjell fra 90 hk er at 110 hk har turbo med variabel geometri.

 

Hører ut som om jeg må bytte turbo og da! : syk :

Kanskje e ska ta inn den 97mod passat i innbytte på min bil som er 110hk orginalt før jeg modder den litt istedet!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.