Hvordan justere fjernlys sideveis på A6 4b?

Anbefalte innlegg

Hei

Skulle justere fjernlysene mine i dag, men klødde meg til blods mens jeg lurte på hvordan man kan justere dem sideveis..?

Opp og ned var enkelt, fant lett justeringsskruen for dette, men sideveies fant jeg altså ikke.

Lysene krysser hverandre 6-8 meter forran bilen, og det er jo ikke slik det skal være :P

Er altså en Audi A6 4b 2000 mod.

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på pærene står riktig i?

er ikke noe justering sideveis,kun opp og ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig ikke det? Er det på f.eks passat.

Jeg måtte rette litt på den ene pæra, mulig den andre står litt på skakke den og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være 2 justeringsskruer

en i hver ytterkant av lykten.

om det er annerledes på xenon vet jeg ikke.

98-03_AUDI_A6_HID_PROJECTOR_HEADLIGHT.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal justere fjernlysene, og der står det halogene pærer originalt. Men har satt inn xenon.

Får ta meg en mer nøye titt i morgen da, men fant altså bare en når jeg drev på i går...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen egen justering for fjernlys? : klø : Er bare 2 justeringsskruer, og disse justerer hele innmaten, dvs. både nær og fjern.

Skruen for sideveisjustering sitter forresten gjennom et hull i flensen der forskjemen er festet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei er mulig det ja.. Merka at nærlyset ble litt høyere nå. Da får jeg grunninnstille nærlyset (xenon) og så justere dem rett, "lære" endringene, for SÅ å justere fjernlysene..? :)

Kanskje like greit å la dem gjøre det på verkstedet når jeg skal dit uansett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.