Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en audi 90 som begynte å fuske etter motorvask. Har fått tørket opp alle stikk, tennpluggledninger fordelerlokk, sluttrinn etc, men fusker like ille.

 

Dette er spesielt på lave turtall, men over 4000 omdreininger slutter det vanligvis.

 

Den soter også alle pluggene likte mye.

 

 

Noen som har ideer eller evnt en billig delemotor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du bør ta en ekstra runde å sjekke eventuelt bytte fordeler/rotor/lokk/ledninger. Hyrtes typisk ut som tenningsfeil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen har jo ren K-Jetronic. Dette er en elektrohydraulisk innsprøytning uten særlig mange elektriske tilkoblinger. Derfor vil jeg tro at problemene dine er knyttet til tenningen.

 

Gå over alle komponentene i tenningen med WD40 eller 5-56. Dersom pluggledninger og plugger er gamle; skift dem. Gjerne rotor og forderlerlokk også. Bare en dråpe fukt kan skape store problemer (=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet plugger, rotor fordelerlokk og pluggledninger uten noe resultat.

 

Hvis dette skulle vise seg å være innsprøytningen; hva kan det være da.

Så hvidt jeg har skjønt har ikke denne motoren ECU eller noen form for dignose.

 

Noen som har noen repmanual eller noe som kan hjelpe meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når fusker motoren da? Varm? Kald? Fullgass? Kun ved jevn hastighet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ujavnt på tomgang, fusker ved kjøring. Noen ganger drar den skikkelig ved turtall over 4000.

 

Har prøvd å finne ut om det er en sylinder den ikke går på, menden soter alle pluggene og reagerer likt

når jeg prøver å dra av plugghettene på hver enkelt sylinder.

 

Temperatur på motoren ser ikke ut til å spille noen rolle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når den soter pluggene går den i alle fall for fett. Du bør nok finne ut grunnen til at den går for fett; men hva du enn gjør skru ikke på co%-skruen til du har sjekket ut alle komponenter og målt trykk i systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig mest tro på at det er noe med tenninga, så jeg skal prøve å skifte fordeler, sluttrinn og coil.

Hvis ikke det hjelper får jeg begynne med innsprøytninga.

 

Har mest trua på at det er noe elektrisk siden den fungerte helt fint frem til den fatale motorvasken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør lommeboka di en tjeneste å feilsøk før du kjøper ting.. en fordeler koster vel fort 4k.

Sikkert ikke så dumt å lese ut feilkoder heller :)

 

Andre ting du kan gjøre er å sjekke plugger på sensorer for korrosjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør lommeboka di en tjeneste å feilsøk før du kjøper ting.. en fordeler koster vel fort 4k.

Sikkert ikke så dumt å lese ut feilkoder heller :)

 

Andre ting du kan gjøre er å sjekke plugger på sensorer for korrosjon.

 

Er det diagnose på denne motoren, da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel, nå står det ikke hva slags modell du har, men det er en måte å lese ut feilkoder fra 87 og fremover som ikke krever vag-com på 80/90/100/200 ja. :)

 

mulig det er kom tidligere også... type sett sikring i bensinpumpe releet, ta utigjen sikring etter ca 5 sekunder og les ut kode via blinkende motorlys. Det finnes en annen variant også som krever noen ledningsstumper + kanskje et lys., men det er vel ikke før b4 mener jeg.

 

står vel en brukbar forklaring på blinkina osv på sjm autronic sida.. søk på google "sjm faultcodes" elns, det er faktisk veldig lett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en audi 90 87 mod med 2,2 E motor. Motorkode KV.

Finner ingen diagnoseplugg, iallfall.

 

 

vel, nå står det ikke hva slags modell du har, men det er en måte å lese ut feilkoder fra 87 og fremover som ikke krever vag-com på 80/90/100/200 ja. :)

 

mulig det er kom tidligere også... type sett sikring i bensinpumpe releet, ta utigjen sikring etter ca 5 sekunder og les ut kode via blinkende motorlys. Det finnes en annen variant også som krever noen ledningsstumper + kanskje et lys., men det er vel ikke før b4 mener jeg.

 

står vel en brukbar forklaring på blinkina osv på sjm autronic sida.. søk på google "sjm faultcodes" elns, det er faktisk veldig lett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en audi 90 87 mod med 2,2 E motor. Motorkode KV.

Finner ingen diagnoseplugg, iallfall.

 

Kanskje det ikke gikk klart frem av det jeg skrev, men det er ikke vag-com på disse :)

 

Prøv å gjør det som står der så kommer du nok frem til noe, selv om det ikke er verdens mest beskrivende diy :)

 

skal se om jeg kan komme med en detaljert beskrivelse senere, men akkurta nå er det desverre eksamenstid :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.