Anbefalte innlegg

Jeg har over lengre tid hatt problemer med min 3B motor men i morges så jeg noe jeg ikke har lagt merke til før.

I vintermørket mener jeg at jeg kunne se små lysglimt i bakkant av motoren, der hvor pluggledningene går inn under plastdekselet.

Pluggledningene skiftet jeg for litt over et år siden og trodde jeg hadde utelukket slike feil med det, hva kan få det til å lyne under panseret med nye pluggledninger?

Jeg skiftet også fordelerlokk når jeg skiftet ledninger men ikke rotor.

 

Eirik Hansen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at det er rent og pent i tennplugg hullene. Dvs at de ikke har fylt seg opp med vann eller olje, dette kan skape overslag. Dobbelt sjekk fordeler lokk og rotor at det er i god stand. Sjekk også lokket utvendig og ledningen mellom lokk og coil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme på fordelerlokket på min for 2 dager siden! Byttet lokk (var gått av et bit av det!) og det ble bra igjen.

 

Men i ditt tilfelle er det langt til hver ende hvor man lettest for overslag, kan det være en pluggledning som har gnisset mot noe og fått ødelagt isolasjonen? Jeg hadde tatt av alle kabler og sjekket de. Evt ta en ikke ledende gjenstand og dytte litt på ledningene under "lysshovet" for å se hvilken kabel gnisten kommer fra.

 

Byttet rotor også på min, ohmet fra senter til tupp og fikk alt for høy verdi på den gamle (ca 17 k ohm, skal være ca 1 k ohm).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, jeg skal se litt på det imorgen, mener jeg har både fordelerlokk og rotor liggende.

Jeg kikket på ledningene idag og kunne ikke se noen skader, dessuten er de jo nesten nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk over litt greier idag men merket ikke noe forbedring.

Fant ingen problemer med ledninger eller annet, byttet også fordelerlokk og rotor, og da så jeg at det var noe olje i fordelerlokket.

Regner med det er en O-ring eller annen tetning som har gått, vil dette være forenlig med symptomene eller er det bare enda en feil?

Det er kanskje ikke ideelt med olje i en fordeler med masse volt flyvende rundt.

Av andre egenheter ved bilen kan jeg nevne ujevn gange, rykking ved kjøring i tett trafikk eller annen kjøring med mye av og på gass.

Noen ganger også kraftig nøling idet jeg går på gassen for så og hoppe avgårde, men dette skjer sjelden og jeg trodde det var TPS feil helt til jeg byttet TPS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke lysglimt ved kablene alikevel?

Pleier å ha litt olje der på min, lekker antakelig inn via fordeler akselen. Har ikke merket noe til dette, men pleier å rense det godt når jeg først er inni lokket der. De andre symptomene kan vel tyde på litt forskjellig, lekk i slange / dårlig luftmassemåler. Trykktest slanger/lån en frisk LMM (samme på S2, S4 og S6).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda det er ett og annet lysglimt der, de kommer fra forskjellige steder langs tennpluggledningene.

Jeg har fremdeles de gamle ledningene, hvis de ser greie ut kan jeg prøve å sette de på igjen imorgen.

Jeg har også prøvd med annen LMM tidligere uten positivt resultat, men jeg vil gjerne gi det et forsøk til,

er det noen som har LMM liggende kanskje?

 

Eirik Hansen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.