Bensinlekk på 2.8 v6 (Audi C4)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et litt iriterende problem med at det er en veldig sterk bensinlukt i bilen de første 5 min etter oppstart, men det er kun når motoren er kald, og utetempen kryper ned mot +2 grader eller mindre.

Ser under bilen at det har rennt noe der, og så en morgen at det var en 3-4 dråper på bakken v/ høyre framhjul.

Men det rare er at jeg ikke finner noen synlige lekkasjer, og bensinlukta er helt fraværende når det er litt varmere i lufta.

Lot den stå å gå mens jeg heisa'n opp på jobben idag, men kan ikke si at jeg fant noen verdens ting.

Noen som har vært borti noe lignende før?

Er litt slitsomt å kjøre med bensinrus til jobben hver morgen det er kaldt ute.

Er altså snakk om en '93 Audi 100 med 2.8 v6 (AAH?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har et litt iriterende problem med at det er en veldig sterk bensinlukt i bilen de første 5 min etter oppstart, men det er kun når motoren er kald, og utetempen kryper ned mot +2 grader eller mindre.

Ser under bilen at det har rennt noe der, og så en morgen at det var en 3-4 dråper på bakken v/ høyre framhjul.

Men det rare er at jeg ikke finner noen synlige lekkasjer, og bensinlukta er helt fraværende når det er litt varmere i lufta.

Lot den stå å gå mens jeg heisa'n opp på jobben idag, men kan ikke si at jeg fant noen verdens ting.

Noen som har vært borti noe lignende før?

Er litt slitsomt å kjøre med bensinrus til jobben hver morgen det er kaldt ute.

Er altså snakk om en '93 Audi 100 med 2.8 v6 (AAH?)

Hei.De dråpene kan ikke ha kommet fra dreneringa til vannkassa da,og rett og slett vært vann: smil :el lukta du på det?når det kommer til lukt,så kan det vel være en tempsensor?(sånn som sitter i bakant av aan motor)som gir signal om temp og hvor mye bensin motor skal ha?tenker bare høyt her;)rett meg hvis feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk koblingene inn mot bensinfilteret du, bra sikker på at det er der det kommer.. Der bensinrøret går inn på en stålarmert slange rett før/etter filteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.De dråpene kan ikke ha kommet fra dreneringa til vannkassa da,og rett og slett vært vann: smil :el lukta du på det?når det kommer til lukt,så kan det vel være en tempsensor?(sånn som sitter i bakant av aan motor)som gir signal om temp og hvor mye bensin motor skal ha?tenker bare høyt her;)rett meg hvis feil.

Er ikke umulig at det bare var vann. Lukta aldri på det. :P

Tempsensor på bensinsystemet?

Sjekk koblingene inn mot bensinfilteret du, bra sikker på at det er der det kommer.. Der bensinrøret går inn på en stålarmert slange rett før/etter filteret.

Vel, koblingene inn på bensinfilteret er tette, det vet jeg.

Har tenkt tanken på at det kunne være en av flexi slangene, men kan ikke si jeg ser noen lekk der.

Skal ta å sprette huven neste gang jeg kjenner lukta. Se om jeg ser noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor den sitter på en 2.8 men på 2.2 sitter det en "hvit"føler bak på toppen.sitter i toppen på v8 og,så din har helt sikkert en.den sørger for riktig mengde bensin ift temp.hvis den er def kan den vel gi for mye.og dermed uforbrent som lukter.?har mistanke til noe sånt,siden du ikke finner lekkasje.hadde kansje ikke vært dumt og ta en diagnose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.