Anbefalte innlegg

Du gnir det mest vel innover deg selv når du kjører med hjul som tilsier at du ikke har råd til 4 like dekk til bilen din :)

 

jeg kjøpte hjulene i går(fredag kl.23.00) og det satt da på to nye dekker bak i en annen dim, så der har du grunnen..... hvis du måtte ha en.

 

men tenker uansett å kjøpe to nye i 225/35/20 ,da disse fyllte felgene mere helt ut i forhold til 225/30/20. og det hadde jo vært fint med breiere bak ,men da vil de nok subbe...er mulig jeg kan gå opp til 235/35/20 bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte hjulene i går(fredag kl.23.00) og det satt da på to nye dekker bak i en annen dim, så der har du grunnen..... hvis du måtte ha en.

 

men tenker uansett å kjøpe to nye i 225/35/20 ,da disse fyllte felgene mere helt ut i forhold til 225/30/20. og det hadde jo vært fint med breiere bak ,men da vil de nok subbe...er mulig jeg kan gå opp til 235/35/20 bak

 

Det har ingenting for seg å gå opp til 235 bak, jeg hadde heller gått for 30 profil justerbart senk ;)

35 blir unødvendig mye gummi, og det blir mye finere med 30 profil en 35 : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ingenting for seg å gå opp til 235 bak, jeg hadde heller gått for 30 profil justerbart senk ;)

35 blir unødvendig mye gummi, og det blir mye finere med 30 profil en 35 : smil :

 

du -faktisk så er det penere med 35 profil. den fyller felgen helt ut -med mye strekk og på 30 profilen så kan jeg nesten putte fingeren imellom felgkant og dekk. liker ikke så godt når felgkanten stikker fra dekket.

 

225/30/20

Audienmintomason004.jpg

 

225/35/20

Audienmintomason005.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du -faktisk så er det penere med 35 profil. den fyller felgen helt ut -med mye strekk og på 30 profilen så kan jeg nesten putte fingeren imellom felgkant og dekk. liker ikke så godt når felgkanten stikker fra dekket.

 

Det er derfor du må senke. det er felgen som er det du ser med en gang, og den flytter seg ikke noe nermere skjermkanten med mer gummmi. Men du må gjøre som du vil. : smil :

 

Dessuten hvis du ser på dekkonline, så er det bare drittdekk å få i 225/35/20 skal du ha noe ordentlig så må du opp i 245 bredde.

 

Og det er ikke noe vits med 235 dekk bak, det er felgen som må lenger ut, ikke dekket. så da må du space ut felgen istedet for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja senke mere det skal jeg gjøre, det er jo en helt annen sak, men jeg må forske litt mere på dette før jeg bestemmer meg. Grunnen til at jeg tenkte på en breiere rulleflate bak er fordi at dekkene skulle se breiere ut når du ser bilen bakfra. Space det skal jeg ut å gjøre nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også bare så det er sagt så skal du være god hvis du kan klare å se at det er høyere profil bak på de hjula mine- jeg måtte lese på dekkene når jeg skulle montere de for de er så nesten like at det er vanskelig å se, men nå vet jeg det ved å se på felgkanten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med Tom Rune, jeg syns det er penere når dekket fyller felgen enn når det er strekk.

Kall meg gjerne gammeldags eller noe da, men jeg syns faktisk bilen til Tom Rune er noe av det peneste jeg har sett, etter han fikk på de nye hjula. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, takker...

Det er fortsatt ganske mye strekk på 35 profilen men det syns ikke så godt på bildet-men det dekket fyller som sagt felgen ut så det legger seg langs med felgkanten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må da gjøre som du vil : smil : Men det er sjeldent det blir fint med 1 tomme større dekk.

 

Har du forresten sjekka hvilke dekk du får i 225 eller 235/35/20? Sjekk på dekkonline og se utvalget. Det er ikke akkurat noe kvalitetsdekk som er tilgjengelige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du -faktisk så er det penere med 35 profil. den fyller felgen helt ut -med mye strekk og på 30 profilen så kan jeg nesten putte fingeren imellom felgkant og dekk. liker ikke så godt når felgkanten stikker fra dekket.

 

Dette skal skyldes forskjell i dekkmerke (bredde og design/geometri på dekket) og ikke forskjellen i profil. Men ja, med 35 profil har du mer dekk å strekke ut slik at felgen kan stikke litt mindre utenfor dekket. Det du trenger er bredere dekk med 30 profil, 235/35 etc gir gal hjulomkrets. Mulig det ser bra ut, men det ville også 235/30 eller 245/30 gjøre. Husk også at 1 tomme for store hjul gir dårligere akselerasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg beklager for at jeg har stjelt en gammel tråd som er løst.... men nå har jeg vært ute og satt på spacere og byttet litt rundt på hjul og forsket litt.

 

konklusjon: med spacere og 35 profil så subber det bak- uaktuelt!

-så nå er det byttet til 225/30/20 og spacere på 20mm bak og det går bra.

-så har jeg foreløbig 225/35/20 foran og da måtte jeg fjærne den berømte skruen for at det ikke skulle subbe.

-men skal bytte disse i 225/30/20 så alle blir like.

 

og bare så det er sagt så har det aldri vært meninga og kjøre med forskjellig profiler,men måtte prøve å finne ut om jeg skulle gå for 30 eller 35 profil på alle fire...

 

(disse hjula har stått på en framhjulstrekker og forrige eier har akkurat kjøpt to nye dekker da to av de var veldig slitte og gikk da ned fra 35 til 30)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg beklager for at jeg har stjelt en gammel tråd som er løst.... men nå har jeg vært ute og satt på spacere og byttet litt rundt på hjul og forsket litt.

 

konklusjon: med spacere og 35 profil så subber det bak- uaktuelt!

-så nå er det byttet til 225/30/20 og spacere på 20mm bak og det går bra.

-så har jeg foreløbig 225/35/20 foran og da måtte jeg fjærne den berømte skruen for at det ikke skulle subbe.

-men skal bytte disse i 225/30/20 så alle blir like.

 

og bare så det er sagt så har det aldri vært meninga og kjøre med forskjellig profiler,men måtte prøve å finne ut om jeg skulle gå for 30 eller 35 profil på alle fire...

 

(disse hjula har stått på en framhjulstrekker og forrige eier har akkurat kjøpt to nye dekker da to av de var veldig slitte og gikk da ned fra 35 til 30)

 

Stemmer det, jeg gikk ned fra 35 profil til 30 profil fordi jeg skulle senke myye, og det funker dårlig med 35 profil. Pluss att jeg har fwd og tenkte meg 235/30 bak når nye dekk skulle handles inn der, fordi jeg har bedre plass bak, og da syns jeg det blir finere med dekk som fyller hjulbuen bak også....

Så for dem som måtte lure så grusomt på hvorfor det var forskjellige dekk på felgene... Thats why

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der var du ja- nå har jeg bestillt meg to nye dekker i dim 225/30/20 så da blir alle like - jeg tør ikke å gå opp i bredde for jeg er redd for at det vil subbe. det gidder jeg ikke å ha noe av....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der var du ja- nå har jeg bestillt meg to nye dekker i dim 225/30/20 så da blir alle like - jeg tør ikke å gå opp i bredde for jeg er redd for at det vil subbe. det gidder jeg ikke å ha noe av....

 

Sikkert smart både med tanke på subbing og Quattro;)

Husker jeg vurderte 245/30 og andre dimensjoner på min B7, for der la jeg inn -2 negativ camber og valsing, så der blei 225/30 smått:) Men blei sinnsykt bra bilen din nå altså:) Det skaru F*** meg ha;) Bare coilovers igjen nå:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja coilovers skal jeg ha!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at det er hvertfall 2 dekk som er veldig dårlige på min s4 foran og bak på passasjer siden.

Jeg vil kjøpe meg nye, men kan jeg kjøpe bare de 2 eller må alle 4 være nye på quattro?

Skal forøvrig ha samme dimensjon som tidligere. 225/40-18

 

- Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at det er hvertfall 2 dekk som er veldig dårlige på min s4 foran og bak på passasjer siden.

Jeg vil kjøpe meg nye, men kan jeg kjøpe bare de 2 eller må alle 4 være nye på quattro?

Skal forøvrig ha samme dimensjon som tidligere. 225/40-18

 

- Tommy

 

Mål mønsterdybden på alle 4 dekkene dine, Audi har selv sakt at 3mm forskjell på mønsterdypde foran/bak er max.. Nye dekk har som regel 8-10mm mønsterdybde, Dvs. du bør ikke ha noe særlig under 6mm mønster på den andre akselen (9mm på de nye dekkene) Husk også på at dekkmønsteret skal være likt på samme aksel.

 

Mvh.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg hadde de andre dekka så fikk jeg en mørk brummelyd bakfra når jeg ga på- var nesten skummelt, dette blei helt borte når jeg fikk på de nye dekka og alle hjula er like så jeg tror ikke det var helt bra..... jeg hadde da 225/30/20 foran og 225/35/20 bak.

nå har jeg 225/30/20 rundt baut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål mønsterdybden på alle 4 dekkene dine, Audi har selv sakt at 3mm forskjell på mønsterdypde foran/bak er max.. Nye dekk har som regel 8-10mm mønsterdybde, Dvs. du bør ikke ha noe særlig under 6mm mønster på den andre akselen (9mm på de nye dekkene) Husk også på at dekkmønsteret skal være likt på samme aksel.

 

Mvh.

 

Har ingeting å si hva mønsterdybden på dekka er. du kan bare bytte de 2 framme.

I følge audi så tåler quattro systemet en forskjell i hastighet på 6 km/t og med den forskjellen i mm fra brukt dekk til nytt dekk må du sikkert opp i 500km/t (du kan regne ut eksakt om du gidder) for at det skal bli mer avvik en 6 km/t.

Så det du sier er nok noe som ikke har rot i virkeligheten, og garantert ikke kommer fra audi...

Dette kan vi sikkert få svart på hvitt fra Stian Frilseth, fra teknisk bok på møller ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så idag at alle dekka var slitt på innsiden og trådene var kommet frem på 3 av dem, så nå har jeg bestillt 4 nye dekk i 225/40-18. :)

Foran var det 5mm igjen midt på og bak var det 4mm.. Men på innsiden og yttersiden er dem blankslitte :P

 

Utrolig merklig at dekka som fulgte med felgene som jeg kjøpte nye i påsken ikke holdt lengre altså..: klø :

Dekkene er av merket DURO Performance HP-1 tror jeg.. Men kan godt være at spissinga er veldig feil, så jeg har bestillt ny 4- hjulskontroll også.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtlige av vag sine 4x4 systemer tåler hastighetsforskjell på inntill 6 kmt foran og bak uten å skades. Diffene sperrer ikke under 6 kmt på en sånn måte at de slites/skades. Info fra drivverks avdelingen på fabrikken;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men den brummelyden jeg fikk da jeg ga på -spesielt i motbakke hørtes IKKE bra ut(3,5% feil rulleomkrets) og den blei helt borte når jeg fikk 4 like hjul. jeg byttet også om så jeg fikk de største hjula framme og da flytta lyden seg fram,men blei noe mindre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men den brummelyden jeg fikk da jeg ga på -spesielt i motbakke hørtes IKKE bra ut(3,5% feil rulleomkrets) og den blei helt borte når jeg fikk 4 like hjul. jeg byttet også om så jeg fikk de største hjula framme og da flytta lyden seg fram,men blei noe mindre

 

Høres rart ut, Brummelyden burde kommet fra senter av bilen, er der torsen diffen sitter og det er den som belastes eventuelt. Ikke godt å si hva det var, kan det ha vært dekkstøy fra de dekkene? Fabrikkens ingeniører sier i allefall at under 6kmt er godkjent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men den brummelyden jeg fikk da jeg ga på -spesielt i motbakke hørtes IKKE bra ut(3,5% feil rulleomkrets) og den blei helt borte når jeg fikk 4 like hjul. jeg byttet også om så jeg fikk de største hjula framme og da flytta lyden seg fram,men blei noe mindre

 

Det kan jo være noe feil med dekka, at de har vært slitt på en måte som gjør at de lager en rar lyd, det har jeg opplevd før. Gjerne på dekk som er litt harde i gummiblandinga som feks. nankang o.l. som går som billigdekk. Eller så spørs det jo på hvor fort du har kjørt... Det er jo mulig å knekke 6km grensa med et avvik på 3,5%.

 

Ved 150 km/t er det en forskjell på 5,1 km/t med det oppsettet du hadde. så en tur på autobahn med det oppsettet er vel ikke å anbefale : smil : Men det er jo en vesentlig forskjell på 3,5% som du har og det eksemplet med nye (8mm framme) vs. gamle(feks. 4-5mm bak) dekk skal gi feil rulleomkr, det er jo så og si lik null forskejell.

 

EDIT: Stian var litt før med dekkteorien ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det kan ha noe med sliting å gjøre men syns lyden var for intens og for kontrollert til å være det siden jeg kunne framprovosere den ved å gi på , det er uansett borte nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.