#51 Skrevet August 12, 2010 Torsen-diffen sperrer nok ikke med 6 km/t hastighetsforskjell nei, men det vil oppstå en permanent bevelse pga. forsjellen på rpm foran/bak. om du har 100% lik rulleomkrets foran og bak vill "innmaten" i torsen-diffen stå i ro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet August 12, 2010 Tipper innmaten i torsen diffen aldri står i ro.. Så fort du tenker på å svinge så vil jo forhjulene og bakhjulene gå ørlitteranne forskjell.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet August 24, 2010 Samtlige av vag sine 4x4 systemer tåler hastighetsforskjell på inntill 6 kmt foran og bak uten å skades. Diffene sperrer ikke under 6 kmt på en sånn måte at de slites/skades. Info fra drivverks avdelingen på fabrikken;) Tja - som fersking her bør jeg vel kanskje ligge lavt, men Syncro-systemet på T3 trives i alle fall ikke med så mye forskjell på dekk - der merker du fort at viscoen blir varm og låser om du ikke har like dekke forran og bak. Har lært det på den ubehagelige måten - kostet meg 6 lapper for en ny visco. Men - på den andre siden moderne Torsen løsninger er jo litt mer fleksibelt enn steinaldersyncro, selv om fremkommeligheten på de morderne er ubrukelig i forhold til T3 Syncroen med sperrer forran og bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...