Golf mk2 fwd ombygging til syncro

Anbefalte innlegg

Er det mulig og få godkjent et fwd karrosseri med vr6 motor og syncro understell? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syncro understell er nok ikke umulig/vanskelig.. vr6 kan derimot by på mye motgang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

søk så finner du mange beslektende emner ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville kjøpt en syncro å tatt det derfra.

 

Blir garantert ikke dyrere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig og få godkjent da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det har jo vært mulig før i tiden, kanskje det går i dag også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her inne som har prøvd akkurat det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal være letter med at det står syncro i vognkortet fra før ja ;)

men som jeg sa før til deg du krever veldig mye av det prosjektet ditt

 

lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville kjøpt en orginal syncro og begynt derfra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset :) men er det ingen her inne som har fått/prøvd og få vr6 syncro godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilgode å se en Godkjent norsk vr6 syncro i toer chassi :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få godkjent Vr6 motor i en 2er er det ingen i norge som har fått til ennå etter det jeg vet. De jeg veit om som har prøvd har fått nei pga 2er er aldri solgt med slik motor,overstiger hk antall enn det 2er karroseri er typegodkjent for bla bla bla. Men hadde du klart det så hadde du blitt forguda av alle som har Vr6 i en 2er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste jeg fikk smekk på fra BT om godkjenning av vr6 i mk2 (da med komplett g60 understell osv siden den er levert med 160hk orginalt) var rett å slett vekt på foraksel, men du skal slite hardt med å få samme forakselvekt med vr6 som med en g60 vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel kanskje en liten mulighet at man ennå kan få lagd fjærer foran som er tilpasset vekta til Vr6 motoren slik at forakselvekta blir korrekt. Jeg brukte et firma i Oslo for en del år siden og de lagde 2 forfjærer til meg da jeg skulle bygge om en Opel Corsa og de sendte med et dokumet som jeg viste på godkjenninga på BT. Der var det forklart hva slags type stål som var brukt,bruddstyrke osv. Gikk i orden det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G3 fjærben passer rett på G2 og hvis du sammenligner eks. KW variant 3 for Golf Rallye/syncro og Vr6 syncro vil du se at de har samme spec'en.

Samme nummer på demperen. Samme spec på fjærer. Mao er de samme fjærer og dempere godkjent for forskjellig vekt; G3:980kg/990kg kontra G2:870kg/870kg.

 

G2 syncro

http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Gutachten/ga07-2686-N1.pdf

Vr6 syncro:

http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Gutachten/ga07-2687.pdf

 

Jeg har KW Clubsport med justerbare topplager (35280851) på min Rallye og oppdaget at det bare stod refereranser til G3 syncro i papirene...

 

Da burde det være greit å få godkjent med KW v3... :-)

 

Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få godkjent Vr6 motor i en 2er er det ingen i norge som har fått til ennå etter det jeg vet. De jeg veit om som har prøvd har fått nei pga 2er er aldri solgt med slik motor,overstiger hk antall enn det 2er karroseri er typegodkjent for bla bla bla. Men hadde du klart det så hadde du blitt forguda av alle som har Vr6 i en 2er.

 

vel har fått lov av bt å bygge min jeg da :) har oxo bygd en jetta som skal inn til visning i slutten av måneden så er ikke så vanskelig hvis man bare vil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få godkjent Vr6 motor i en 2er er det ingen i norge som har fått til ennå etter det jeg vet. De jeg veit om som har prøvd har fått nei pga 2er er aldri solgt med slik motor,overstiger hk antall enn det 2er karroseri er typegodkjent for bla bla bla. Men hadde du klart det så hadde du blitt forguda av alle som har Vr6 i en 2er.

 

Er da flere i norge som har fått godkjent vr6 kun som framhjulstrekk ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blandt annet Jøran Krogh. Det var også en bil som kom som flyttegods fra Tyskland. Den fikk norske skilter på grunnlag av at den var godkjent av Tüv. Det er på mange måter også "enkleste" veien å gå hvis man ikke er god på å "sweet talk'e" med BT. Men det er fullt mulig. Det er bare et spørsmål om å treffe de rette folka, ha de rette papirene på ditt chassis. Også får man bare håpe på at personkjemien stemmer, og at de har en god dag på jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få godkjent Vr6 motor i en 2er er det ingen i norge som har fått til ennå etter det jeg vet.

feil :)

akkurat det skal ikke være UMULIG

helt etter personen du kommer over på vegvesenet

 

men syncro begynner allerede tøye grensene, for etter jeg har skjønt er jo mer avansert det høres ut for SVV begynner de tvile på bygget og nekter å godkjenne det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som det ikke er håpløst så da er det jo bare å kjøre på og være tålmodig.Men her er det snakk om å bruke et fwd karrosseri og flytte over et syncro understell og stappe i en Vr6 motor. Lukter litt pes men blir vel kanskje lettere å bruke en original syncro som utgangspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du er klar over at det ikke bare er å flytte understellet? gulvet i bagasjerommet må byttes, tunnelen må byttes. det krever en del sveising og tilpassing

i det siste har det dukket opp mange syncro biler til salgs for gode priser. kanskje bedre å vurdere å selge den du har og kjøpe en orginal så slipper du halvparten av alle problemene dine :)

og trenger du drivverk så har jeg nesten 3 komplette understelln tilovers fra g60 syncro, girkasse, diff og bakstillinger med bremseskiver :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar selvsakt et syncro karrosseri som dere hinter til ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan er det og få dette prosjektet godkjent i sverige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BUMP !

 

Ingen som vet?

 

 

 

btw

Ser så utroligt morsomt ut =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.