#1 Skrevet November 16, 2009 Er det mulig og få godkjent et fwd karrosseri med vr6 motor og syncro understell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2009 syncro understell er nok ikke umulig/vanskelig.. vr6 kan derimot by på mye motgang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2009 Begrunn dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2009 søk så finner du mange beslektende emner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2009 Ville kjøpt en syncro å tatt det derfra. Blir garantert ikke dyrere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2009 Er det mulig og få godkjent da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2009 Tja, det har jo vært mulig før i tiden, kanskje det går i dag også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2009 Er det noen her inne som har prøvd akkurat det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2009 det skal være letter med at det står syncro i vognkortet fra før ja men som jeg sa før til deg du krever veldig mye av det prosjektet ditt lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2009 jeg ville kjøpt en orginal syncro og begynt derfra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 16, 2009 Takk for tipset men er det ingen her inne som har fått/prøvd og få vr6 syncro godkjent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 17, 2009 Har tilgode å se en Godkjent norsk vr6 syncro i toer chassi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 17, 2009 (endret) Å få godkjent Vr6 motor i en 2er er det ingen i norge som har fått til ennå etter det jeg vet. De jeg veit om som har prøvd har fått nei pga 2er er aldri solgt med slik motor,overstiger hk antall enn det 2er karroseri er typegodkjent for bla bla bla. Men hadde du klart det så hadde du blitt forguda av alle som har Vr6 i en 2er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 17, 2009 eneste jeg fikk smekk på fra BT om godkjenning av vr6 i mk2 (da med komplett g60 understell osv siden den er levert med 160hk orginalt) var rett å slett vekt på foraksel, men du skal slite hardt med å få samme forakselvekt med vr6 som med en g60 vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 17, 2009 Det er vel kanskje en liten mulighet at man ennå kan få lagd fjærer foran som er tilpasset vekta til Vr6 motoren slik at forakselvekta blir korrekt. Jeg brukte et firma i Oslo for en del år siden og de lagde 2 forfjærer til meg da jeg skulle bygge om en Opel Corsa og de sendte med et dokumet som jeg viste på godkjenninga på BT. Der var det forklart hva slags type stål som var brukt,bruddstyrke osv. Gikk i orden det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 17, 2009 (endret) G3 fjærben passer rett på G2 og hvis du sammenligner eks. KW variant 3 for Golf Rallye/syncro og Vr6 syncro vil du se at de har samme spec'en. Samme nummer på demperen. Samme spec på fjærer. Mao er de samme fjærer og dempere godkjent for forskjellig vekt; G3:980kg/990kg kontra G2:870kg/870kg. G2 syncro http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Gutachten/ga07-2686-N1.pdf Vr6 syncro: http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Gutachten/ga07-2687.pdf Jeg har KW Clubsport med justerbare topplager (35280851) på min Rallye og oppdaget at det bare stod refereranser til G3 syncro i papirene... Da burde det være greit å få godkjent med KW v3... :-) Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 17, 2009 Å få godkjent Vr6 motor i en 2er er det ingen i norge som har fått til ennå etter det jeg vet. De jeg veit om som har prøvd har fått nei pga 2er er aldri solgt med slik motor,overstiger hk antall enn det 2er karroseri er typegodkjent for bla bla bla. Men hadde du klart det så hadde du blitt forguda av alle som har Vr6 i en 2er. vel har fått lov av bt å bygge min jeg da har oxo bygd en jetta som skal inn til visning i slutten av måneden så er ikke så vanskelig hvis man bare vil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 17, 2009 Å få godkjent Vr6 motor i en 2er er det ingen i norge som har fått til ennå etter det jeg vet. De jeg veit om som har prøvd har fått nei pga 2er er aldri solgt med slik motor,overstiger hk antall enn det 2er karroseri er typegodkjent for bla bla bla. Men hadde du klart det så hadde du blitt forguda av alle som har Vr6 i en 2er. Er da flere i norge som har fått godkjent vr6 kun som framhjulstrekk ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 17, 2009 Blandt annet Jøran Krogh. Det var også en bil som kom som flyttegods fra Tyskland. Den fikk norske skilter på grunnlag av at den var godkjent av Tüv. Det er på mange måter også "enkleste" veien å gå hvis man ikke er god på å "sweet talk'e" med BT. Men det er fullt mulig. Det er bare et spørsmål om å treffe de rette folka, ha de rette papirene på ditt chassis. Også får man bare håpe på at personkjemien stemmer, og at de har en god dag på jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 17, 2009 Å få godkjent Vr6 motor i en 2er er det ingen i norge som har fått til ennå etter det jeg vet. feil akkurat det skal ikke være UMULIG helt etter personen du kommer over på vegvesenet men syncro begynner allerede tøye grensene, for etter jeg har skjønt er jo mer avansert det høres ut for SVV begynner de tvile på bygget og nekter å godkjenne det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 17, 2009 Det høres ut som det ikke er håpløst så da er det jo bare å kjøre på og være tålmodig.Men her er det snakk om å bruke et fwd karrosseri og flytte over et syncro understell og stappe i en Vr6 motor. Lukter litt pes men blir vel kanskje lettere å bruke en original syncro som utgangspunkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 17, 2009 (endret) du er klar over at det ikke bare er å flytte understellet? gulvet i bagasjerommet må byttes, tunnelen må byttes. det krever en del sveising og tilpassing i det siste har det dukket opp mange syncro biler til salgs for gode priser. kanskje bedre å vurdere å selge den du har og kjøpe en orginal så slipper du halvparten av alle problemene dine og trenger du drivverk så har jeg nesten 3 komplette understelln tilovers fra g60 syncro, girkasse, diff og bakstillinger med bremseskiver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 17, 2009 Tar selvsakt et syncro karrosseri som dere hinter til ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 18, 2009 Men hvordan er det og få dette prosjektet godkjent i sverige? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 19, 2009 BUMP ! Ingen som vet? btw Ser så utroligt morsomt ut =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...