#1 Skrevet November 17, 2009 Hei, jeg skal bytte eksosen, cat - back, på bilen, men ble brått usikker på om jeg må ta med noen skruer for sikkerhetsskyld. Av tidligere erfaring har jeg opplevd at disse må skjæres av med vinkelkutter. Det er forøvrig 2,5" BSR som skal monteres. Noen greie muligheter for å få bilen på bukk i Osloområdet? Kanskje jeg skulle fått byttet resirk i samme slengen. Om noen har en time eller to til overs, så hyl ut. Er ikke så vel bevandret i "Audimekaniker-verdenen", men har hørt man blir aldri for gammel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2009 Skurru sett. Det var en mekaniker som rygget på bilen min her i går. Dro på verkstedet for å se om det ble noen skader. Jeg så ingen, men siden han var mekaniker foreslo jeg at han kunne bytte eksos og resirk for meg, så nå er den saken biff. Byttet skjer da i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2009 Da var ny resirk og eksos byttet! Som natt og dag. Kan ikke si jeg merker så mye til 2.5" fra cat og ut, men bytte av resirken gjorde susen. Turboen er klar igjen med en gang jeg slipper gassen. Får se hvordan det blir med litt mer "grisete" kjøring. Ender nok opp med 2.5" fra turbo... Ny turboNye dyserFMICLMM...... blablabla...... det var dette med penger da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2009 Det var flaks i uflaks:) Du vil nok merke mer forskjell når du får downpipe i 2,5" i tillegg ja, men skal du ha på sportskat også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2009 Det var en kjempehyggelig mekaniker, han har et par japanske biler han driver og skrur på. Mente jeg måtte bytte eksos fra turbo for særlig mer effekt. Men da burde vel grenrørbytte være elementært! Nå er jeg ikke helt sikker på dette med co2 nivå og slikt mtp EU-kontroll, men må man ikke det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2009 Ser du har en liste med ting du har lyst til å gjøre. Har du tiptronic? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 20, 2009 Ser du har en liste med ting du har lyst til å gjøre. Har du tiptronic? ja... Har lurt lenge på kapasiteten av denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...