#1 Skrevet November 17, 2009 Hei. Har i lengre tid hatt en stydd dunke/klonke lyd i venstre hjuloppheng og i dag skrudde jeg ned støtdemperen for å skjekke hva det var. Da jeg skrudde av mutteren som holder "topplageret" og fjøra nede så så jeg at et stort stykke av gjengepartiet var slitt bort der som det "topplageret(?) sitter på gjengene. Skjekk bildet. Paint FTW. Men altså, den gråe biten er toppen av støtdemperen, den gule er ei skive, den blåe er topplageret og den grønne er mutteren. Der det er hvitt er det slitt bort et stort stykke av gjenge partiet. Hva kan jeg gjøre? Må jeg ha ny støtdemper eller kan jeg eventuelt dreie til en kon som jeg presser nedimellom gjenge partiet og topplageret? Er meget sikker på at det er det som har laga lyden. Takker så meget for svar! Sindre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2009 Nå er det vel en gyllen anledning til å kjøpe senk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2009 Det er justerbart. Men er det godt nok å bare skru det så fast som jeg bare klarer? Løsna litt for lett synst jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2009 Kan du ikke legge mellom en skive og to og trekke det til igjen, får da i alle fall vekk klonkelyden da du får vekk "dødgangen". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2009 Var akkuratt det jeg gjorde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2009 sikkert samme lyd som jeg må få skrudd bort på min til uka... sliter veldig med knirke/klunkelyd helt øverst der demperen er festet foran... plager livet av meg og tør ikke kjøre bilen, så den har stått bom stille i 3mnd nå... skal nesten ikke noe håndkraft til før den lager rare lyder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 20, 2009 Kom ikke noe klonke lyd når jeg svinga, men med en gang støtdemperen begynte å jobbe så kom den jævla lyden, off. Men fiksa nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...