#1 Skrevet November 17, 2009 For ca to måneder siden fikk jeg skiftet skiver og klosser hele veien rundt på min 2002 a4 avant 1,9 tdi. Så for en uke siden oppdaget jeg at kollossen på høyre framhjul tok innpå skiven. Dette førte til at den gikk varm, og det kom og gikk litt. Så i går demonterte jeg bremsene, og kjørte stempelet inn og ut flere ganger, før jeg presset det helt inn og monterte igjen. Etter at jeg var ferdig lyste lampen for Esp utkoblet, og Abs ut av drift. Vet at jeg ikke var fysisk borti Abs føleren, men ledningen til den går jo via calipteret. Noen som vet hva det kan være, eller hva jeg kan gjøre, kanskje noen har vag-com i Bergens området og kan hjelpe:) Takk!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2009 abd sensor sitter bare presset inn på siden av navet, sjekk om den er skikkelig presset inn. hadde slik feil etter jeg byttet støtdempere, var bare å presse sensoren inn i navet igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2009 Hmm, så bare på den, men så ut som den satt som den skulle. Men får sjekke i morgen. Takk for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2009 Hjelper ikke det ville jeg fått hjelp av noen med VAG-COM til å få slettet feilminnet, og se om de fortsatt dukker opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2009 stemmer det at de bare sitter presset inn i en foring/hylse i hjulnavet. disse bruker å løsne og "arbeide" seg ut . Det er bare å presse den inn igjen, for så å trekke den ut 1mm. mener at klaringen fra abs - kransen og sensoren skal være 1mm. (ca.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2009 Fikk sjekket føleren i dag, men den var skrudd fast med en umbrako skrue. Så kan ikke vøre føleren som har løsnett. Eller er det turtallsføleren jeg har funnet? på høyre framhjul. hmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2009 Ledningsbrudd lengre opp i systemet? Vet at disse ledningene kan tulle når isolasjonen begynner å bli morken... Om det legger seg dritt mellom de to følerne som står på navet så kan den bli tull med systemet... bank den ut å rengjør, funker den ikke da må du nok til med ny:) 798kr stk hos møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...