Anbefalte innlegg

Har en 2006 A6 2.0 TDI med 6-trinns kanuell kasse som har gått ca. 100k.

Når jeg kjøpte bilen var den litt treg inn i noen gir (mekanisk motstand, som om tannhjulene ikke traff helt), jeg fikk ett lokalt verksted til å skifte olje, de fylte opp med GL4, som skulle være riktig ifølge Møller.

Da ble den VELDIG treg inn i andre gir når den er helt kald, og lager en slags hvinelyd (ikke høyfrekvent) de første par kilometrene når den er helt kald.... Lyden er på utgang en plass, for den er akkurat lik uansett gir/turtall, men forandrer seg med hastigheten, det er ikke en jevn lyd.

Og den er fortsatt treg inn i enkelte gir, akkurat som da jeg kjøpte den (det kom seg når jeg byttet olje, men bare en stund)

Noen gode tips? Er det riktig med GL4, eller skal/bør/kan jeg prøve andre oljer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel hørt noen rykter om at oljen du får kjøpt på Møller tilsvarer en spesifikasjon som kanskje ikke alle oljer gjør. Den er jo litt dyr, men du skal jo ikke ha store mengder. Tror jeg hadde kostet på meg et oljeskift med ekte vare...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som har innspill her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.