#1 Skrevet November 17, 2009 (endret) Har en kompis som har en sønn med audi 90 q 1989 modell. Det uler i bakdiffen og de skal prøve å bytte olje på denne, har noen info om mengde olje og en kort forklaring på hvordan? vet denne tråden ligger på feil sted, men fikk ikke flyttet den selv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2009 Lurer på det samme selv om mengde olje på bakdiff. mener å huske at tappe pluggen sitter på siden av diffen, mens påfyllings hullet sitter på framkant og på toppen av diffen:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2009 Fyllehullet er ca der hvor stikkakslingen stikker ut på samme side som en tapper. Fyll til det renner ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2009 mener kapasiteten er 2L eller litt over, så om du kjøper 3L så bør du ha nok.. api gl5 om jeg ikke tar feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2009 80w90 er det ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2009 (endret) Castrol sine oljer til bakdiff SAF-XO 75W-90 eller EPX 80W-90 Følge sida deira så er det 0.75L olje som skal på. Men det kan no være feil. Link til smøretabellen på castrol sine sider. http://www.castrol.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 18, 2009 Er ihvertfall bare å fylle til det renner ut påfyllingshullet, da har man riktig nivå. Pass på at du får åpnet påfyllingsskruen før du åpner tappeskruen, ellers har du fort et problem. Mener å huske at fylleskruen sitter like ved flensen til høyre drivaksel. Tappepluggen er naturlig nok langt nede, enten på undersiden eller nederst på siden.. Oljen skal tilfredsstille GL-5, viskositet originalt er 80W-90, men det aller meste kan brukes, da moderne oljer ofte har et bredere viskositetsområde enn det som ble brukt for 20 år siden da bilen var ny. Viktigste er standarden GL-5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 18, 2009 0.75L er vel mellomdiffen..dvs den bakerste delen av girkassa 2.2L tar den diffen bak, og ja, det er vel 75w90 API GL5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 18, 2009 samme opplegg på c4 quattro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 18, 2009 Kan nok stemme med 2.2L, såg på andre motoralternativ.. trudde det var så og sei det samme på alle differensialane på samme modell. Men feil kan man ta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 18, 2009 Noen som har prøvd Redline sine oljer med gummigrannulat? Skal fjærne ulyder og tåle mer belastning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 18, 2009 Bare for og låne tråden, hvordan er det og bytte olje på girkassa? tenker på påfyllingshullet, hvor ligger det og kommer man til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 19, 2009 noen som har bilder av bakdiffen på en slik bil? som kan illustrere litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 19, 2009 noen som har bilder av bakdiffen på en slik bil? som kan illustrere litt? kan skaffe flere om det er ønsklig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...