Insane bensinforbruk 2,3E NG!!!

Anbefalte innlegg

tanken har fått en tendens til å tømmes veldig fort.. virker ikke såmm d er noe bensinlekasje fra tank lr motorrom,,,,

 

bilen har også gått meget dårlig i denne her perioden! bruker fra 2liter å oppåver på mila... Har stilt CO byttet plugger,fordelerlokk og rotor... men likevel så er den sinnsyk! motoren skal uansett snart ut , men synes ikke det er noe stas å bruke en tank på 26 mil!!!!!!!!!!!

 

noen såmm har anelse på hva såmm kan være galt? tenkte jeg skulle bytte kaldstartdyse å lambdasone! :confused::confused::confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje tempføler til innsprøytning? kaldstartdyse som er åpen hele tida?

føler at min NG bruker no vannvittig til tider ved bykjøring,min fuska og en del før men hjalp med bytte av tenningsdeler. prøvd å lese ut feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis lamdaen er gåen vil det gå mer bensin en normalt, samtidig som bilen småfusker litt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal uansett skru ut motoren iløpet av jævla kort tid!!!! selges 1000kr ... hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tanken har fått en tendens til å tømmes veldig fort.. virker ikke såmm d er noe bensinlekasje fra tank lr motorrom,,,,

 

bilen har også gått meget dårlig i denne her perioden! bruker fra 2liter å oppåver på mila... Har stilt CO byttet plugger,fordelerlokk og rotor... men likevel så er den sinnsyk! motoren skal uansett snart ut , men synes ikke det er noe stas å bruke en tank på 26 mil!!!!!!!!!!!

 

noen såmm har anelse på hva såmm kan være galt? tenkte jeg skulle bytte kaldstartdyse å lambdasone! :confused::confused::confused:

 

 

Bra salgsannonse Hallvar : ja ::D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm 1000 kr ja... er vel en god del deler der som passer på min AAR, bor du langt unna 6600 Sunndalsøra da mann?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra salgsannonse Hallvar : ja ::D

ja ikke sant... har jo nettopp brukt 1000spenn på rotor, plugger, fordelerlokk osv! hehe.. skiftet ventilløftere å mer til for ca 10tkm siden! hehe..

løp å kjøp :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm 1000 kr ja... er vel en god del deler der som passer på min AAR, bor du langt unna 6600 Sunndalsøra da mann?

bor på inderøya.. en par timer fra trondheim! postadr er 7670 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare 1070 unna ;)

 

Undersøke litt hva som er likt mellom NG og AAR så tar jeg den :) Når skal den ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare 1070 unna ;)

 

Undersøke litt hva som er likt mellom NG og AAR så tar jeg den :) Når skal den ut?

hehe... iløpet av bynnelsen av februar er den sikkert ute tenker jeg...

 

må jo kjøpe deler til den nye motoren oxo! men siden denne tråden funka såmm en salgsannonse så har jeg et billig s4 innsug tilsalgs! 1500,-....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er ventilløfterne på motoren? Tikker den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen på aar og ng er i praksis kun plassering av delene rundt motorblokka. NG er tilpasset audi b3/b4, AAR c4. Alle vitale deler er like/kompatible.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylte bensin på tirsdag. Liter: 41,8 Distanse: 21,4 mil, Forbruk: 1,95!!!

 

Kjørte hele perioden med bensintrykkregulatoren (den som regulerer bensin mengde fra lambda bl.a.) eller hva det nå heter frakoblet, og det var rikelig med minusgrader hele perioden.

 

EDIT: dingsen jeg koblet fra heter DPR (differential pressure regulator) og ikke bensintrykkreg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerte blandingen på "feelingen" forrige uke, og forbruket ser ut til å ha krøpet ned mot 1.25-1.3 på mila på kalde dager. (-10° eller rundt der i går).

 

Prosedyren var som følger.

 

1. kjørte bilen varm (80°)

2. lot bilen stå på tomgang

3. koblet fra DPR (kontakten til venstre på KE3-jet luft/bensin mixeren).

4. koblet fra ISV (tomgangsregulator)

5. justerte blandinga i justeringshullet med 3mm umbraco ca to omdreininger mot klokka.

 

Det ble litt prøving frem og tilbake for å se hva som gjorde mest underverker. Stilte den slik at den gikk litt ujevnt på tomgang uten justeringsmuligheter, noe som skal være ganske nært opp mot fabrikkinnstillingen.

 

Koblet deretter til DPR og ISV og bilen har gått smekkfint siden. Den har sluttet å jage på tomgangen osv. Og rykkinga i drivverket jeg hadde når jeg slapp gassen er nesten ikke merkbar lengre.

 

: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To runder!!!

 

Syke mann, da var ting feilstilt... : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det kan godt være jeg har fått med meg feil. Siden man må trykke ned for å aktivere justeringa inni der. Trykker man for langt ned så dauer'n, så det kan hende det ikke var så mange omdr. nedi der.

 

Det ble iallefall bedre enn før, muligens mindre power. Men akkurat nå på vinteren trenger jeg ikke power.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.