#1 Skrevet Januar 15, 2005 tanken har fått en tendens til å tømmes veldig fort.. virker ikke såmm d er noe bensinlekasje fra tank lr motorrom,,,, bilen har også gått meget dårlig i denne her perioden! bruker fra 2liter å oppåver på mila... Har stilt CO byttet plugger,fordelerlokk og rotor... men likevel så er den sinnsyk! motoren skal uansett snart ut , men synes ikke det er noe stas å bruke en tank på 26 mil!!!!!!!!!!! noen såmm har anelse på hva såmm kan være galt? tenkte jeg skulle bytte kaldstartdyse å lambdasone! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2005 kanskje tempføler til innsprøytning? kaldstartdyse som er åpen hele tida? føler at min NG bruker no vannvittig til tider ved bykjøring,min fuska og en del før men hjalp med bytte av tenningsdeler. prøvd å lese ut feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2005 Hvis lamdaen er gåen vil det gå mer bensin en normalt, samtidig som bilen småfusker litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2005 skal uansett skru ut motoren iløpet av jævla kort tid!!!! selges 1000kr ... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2005 tanken har fått en tendens til å tømmes veldig fort.. virker ikke såmm d er noe bensinlekasje fra tank lr motorrom,,,, bilen har også gått meget dårlig i denne her perioden! bruker fra 2liter å oppåver på mila... Har stilt CO byttet plugger,fordelerlokk og rotor... men likevel så er den sinnsyk! motoren skal uansett snart ut , men synes ikke det er noe stas å bruke en tank på 26 mil!!!!!!!!!!! noen såmm har anelse på hva såmm kan være galt? tenkte jeg skulle bytte kaldstartdyse å lambdasone! Bra salgsannonse Hallvar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2005 Hmmm 1000 kr ja... er vel en god del deler der som passer på min AAR, bor du langt unna 6600 Sunndalsøra da mann? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2005 Bra salgsannonse Hallvar ja ikke sant... har jo nettopp brukt 1000spenn på rotor, plugger, fordelerlokk osv! hehe.. skiftet ventilløftere å mer til for ca 10tkm siden! hehe.. løp å kjøp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2005 Hmmm 1000 kr ja... er vel en god del deler der som passer på min AAR, bor du langt unna 6600 Sunndalsøra da mann? bor på inderøya.. en par timer fra trondheim! postadr er 7670 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2005 Det er jo bare 1070 unna Undersøke litt hva som er likt mellom NG og AAR så tar jeg den Når skal den ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 15, 2005 Det er jo bare 1070 unna Undersøke litt hva som er likt mellom NG og AAR så tar jeg den Når skal den ut? hehe... iløpet av bynnelsen av februar er den sikkert ute tenker jeg... må jo kjøpe deler til den nye motoren oxo! men siden denne tråden funka såmm en salgsannonse så har jeg et billig s4 innsug tilsalgs! 1500,-.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 16, 2005 Hvordan er ventilløfterne på motoren? Tikker den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 17, 2005 Forskjellen på aar og ng er i praksis kun plassering av delene rundt motorblokka. NG er tilpasset audi b3/b4, AAR c4. Alle vitale deler er like/kompatible. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 27, 2005 Fylte bensin på tirsdag. Liter: 41,8 Distanse: 21,4 mil, Forbruk: 1,95!!! Kjørte hele perioden med bensintrykkregulatoren (den som regulerer bensin mengde fra lambda bl.a.) eller hva det nå heter frakoblet, og det var rikelig med minusgrader hele perioden. EDIT: dingsen jeg koblet fra heter DPR (differential pressure regulator) og ikke bensintrykkreg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 16, 2005 Justerte blandingen på "feelingen" forrige uke, og forbruket ser ut til å ha krøpet ned mot 1.25-1.3 på mila på kalde dager. (-10° eller rundt der i går). Prosedyren var som følger. 1. kjørte bilen varm (80°) 2. lot bilen stå på tomgang 3. koblet fra DPR (kontakten til venstre på KE3-jet luft/bensin mixeren). 4. koblet fra ISV (tomgangsregulator) 5. justerte blandinga i justeringshullet med 3mm umbraco ca to omdreininger mot klokka. Det ble litt prøving frem og tilbake for å se hva som gjorde mest underverker. Stilte den slik at den gikk litt ujevnt på tomgang uten justeringsmuligheter, noe som skal være ganske nært opp mot fabrikkinnstillingen. Koblet deretter til DPR og ISV og bilen har gått smekkfint siden. Den har sluttet å jage på tomgangen osv. Og rykkinga i drivverket jeg hadde når jeg slapp gassen er nesten ikke merkbar lengre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 16, 2005 To runder!!! Syke mann, da var ting feilstilt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 16, 2005 Vel, det kan godt være jeg har fått med meg feil. Siden man må trykke ned for å aktivere justeringa inni der. Trykker man for langt ned så dauer'n, så det kan hende det ikke var så mange omdr. nedi der. Det ble iallefall bedre enn før, muligens mindre power. Men akkurat nå på vinteren trenger jeg ikke power. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...