#1 Skrevet November 18, 2009 (endret) Hei! Har nettop kjøpt en A4 B7 1.8TQ, flott bil men det har dukket opp et lite problem. I blandt (oftere og oftere virker det som) lager bilen merkbart mye mer lyd når jeg gir gass i 1. og 2. gir. Høres nesten ut som en typisk rånebil ormtent, dog usikker på om lyden kommer fra motor eller eksos. Det merkelige er at det kan komme helt plutselig (bremser inn mot en rundkjøring, og på vei ut så er det mye mer lyd), vare i 10-15 min, og forsvinne like plutselig. Mens lyden er der så virker det som om motoren er litt grovere, litt mer vibrasjoner, marginalt mer ujevn gange. Noen som har noen anelse hva dette kan skyldes? Skulle gjerne bare gitt den til Möller men siden problemet kun er sporadisk tilstede så vil jeg gjerne ha en anelse om hva det kunne vært først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2009 Sjekk klemmene som står på eksosen bakover systemet, eksosanlegget beveger seg sammen med motoren til en viss grad:) Om noe er løst eller sitter dårlig på kan frieksos oppstå sporadisk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2009 (endret) Skal innom Albjerk med bilen imorgen tidlig, nå er problemet der ofte nok til at jeg kan satse på at det dukker opp ved prøvekjøring. Må forresten nevne at i de "bråkete periodene" så er det kun ved pådrag med belastning det er mer lyd, om jeg stopper bilen og trår inn clutchen/setter den i fri så låter den helt som normalt ved alle turtall. Skal få de til å løfte opp bilen og sjekke eksosen også, se om det dukker opp noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2009 Problem solved Viste seg å være no småstein/grus som hadde satt seg i girkasseopphenget og med jevne mellomrom låste seg fast slik at alle vibrasjonene forplantet seg videre inn i bilen. Vurderer å kjøpe en utvidet sumpguard for å hindre at det skjer igjen, men 1600 kroner virker jo noe dyrt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2009 Og da var lyden tilbake igjen, dog i litt mindre grad enn tidligere. Er det virkelig så vanlig at grus fester seg i girkasseopphenget? Siden forrige gang så har jeg ikke kjørt på noen grusveier, men, som kjent så er jo norske vinterveier dekket av grus uansett... Skal nå få rengjort opphenget fullstendig og montert ny bunnplate som dekker girkassen og satse på at lyden ikke dukker opp videre. Frykter at det ikke er dette som er det faktiske problemet men det finner jeg jo fort ut av Sikkert kjekt med ny bunnplate 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...