#1 Skrevet November 18, 2009 Skal bytte speilhusene på Passaten. Har tatt ut glass og skrudd ut motor. Da ser jeg en mottaker på venstre side (førerside) .Men Får ikke huset av!! er det flere mottakere? Har allerede ødelagt litt av plastikken, da ett smart hode sa at det var bare å bestemt dra kappen oppover! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2009 2 skruer under speilet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2009 Tror ikke de holde selve speilhuset, men sitter skrudd i aluminiumskontruksjonen som holder motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2009 bare å ta tak å dra det rett opp. da skal det gå av. selv om du har følelsen av at du ødelegger noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2009 bare å ta tak å dra det rett opp. da skal det gå av. selv om du har følelsen av at du ødelegger noe. ja dette var jevlig første gangen jeg gjorde det også,man tror at speilen skal sprekke ja,men det gikk greit:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2009 Skjønner..så det er bare rå makt som skal til? Bendet det litt forrover mot front, og dermen knakk de to øverste tullingene. Jaja vi får freiste..de selger vell mere speil i butikken.. Takker for svar karer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2009 gi meg en pling visst det er noe du trenger hjelp med roar. bor på leirsund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2009 Det sitter noen klips inni speilet. Disse når du med et flatjern når du vipper speilet helt opp eller ned (husker ikke helt, men om du tar en lykt så ser du). Det skal løsne speilet i fremkant, og det blir mye lettere å løfte av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 19, 2009 Takker for svar, og ikke mist du Arve! Har fått svogern (bjarne tjordal i klubben) til å sjekke "fasiten" hos møller da han er tekniker på jessheim. Den sier at man skal stikke en liten flattrekker opp i hullet under speilhuset(mellom skruene) å presse denne i retning bilens front, for å en klips der til å slippe. Da er det viktig at speilet står i helt vertikal stilling, for da var det bare å trekke av huset. Og demontering av glass og motor var unødvendig. Da går jeg i garasjen med nytt mot! sikker på at jeg var nær å få magesår igår!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 19, 2009 Det er denne klipsen du når om du vipper speilet helt frem i toppen også. Ulempen da (kom jeg på når jeg fikk tenkt meg om) er at når du skal dra av kåpa etterpå så blir nedre del av speilet i veien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 19, 2009 Det stemmer godt. Fytti pusen for noe rælemikk!! nei dette gir jeg over til proffene..det går jo så plasten hagler!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 20, 2009 Enda verre på golf 5 Der skal speilet tas av først, ikke noe særlig følelse å brekke til med god kraft på en glassplate. Om du trenger hjelp så tilbyr jeg mine tjenester om du kjenner for en tur til Kløfta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...