#1 Skrevet November 18, 2009 Heisann godtfolk:) Mitt aller først innlegg her, så det er spennende å se hvordan dette går:D Har et pussig problem på bobla mi.. Vasket den ordentlig med høytrykk og polerte på søndag. Og etter det, når jeg setter på lyset, får jeg feilmelding på skiltlys. Har sjekket pærene, og de er intakte. Det som skjer er at når bryteren aktiveres, gløder det litt i begge pærene, før de slokker og feilmeldingen dukker opp. Vært borti det før? Mistenker fuktighet/vann i selve enheten der lampene sitter montert, men selve mikrobryteren til bakluka og sentrallåsen fungerer som de skal. Kan også kanskje være forbindelsen mellom bakluke og tak? Mvh Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2009 Ingen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2009 Ta ut (skiltlyslampene) og kople de i fra. Mål spenningen på kontaktene og skjekk at det ikke er rust/irr noen steder. Ps. Det er lettere å få svar hvis du oppgir biltype og modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2009 Ta ut (skiltlyslampene) og kople de i fra.Mål spenningen på kontaktene og skjekk at det ikke er rust/irr noen steder. Tok ut den ene skiltlyslampen igår og sjekket kontakter, samt skiftet pære. Var ikke noe irr eller møkk der. På den andre siden var skruen irret fast, så har ikke hatt mulighet for å sjekke der enda. Men hvis det kun er dårlig kontakt i den ene lampen, vil det da gi utslag på den andre også? Hadde av innertrekket på bakluka idag, og kikket etter om det var noen synlige skader på ledningene eller dårlige kontakter. Renset litt kontakter og slikt, var ikke noe nevneverdig irr eller noe, fant egentlig ikke noe som kan minne om en feilkilde. Men når jeg satt på lyset etterpå, fungerte skitllysene som de skulle. Monterte sammen bakluken og kjørte hjem. Bilen stod stille i en snau time før jeg skulle i butikken, og når jeg da startet opp, lyste feilmeldingen igjen.. Og skiltlampene var mørke. Frustrasjon.. Tror jeg skal bestille meg nytt lampefeste, samt skiltlampene imorgen.. Ps. Det er lettere å få svar hvis du oppgir biltype og modell. Ja okey, trodde det var nok å ha det skrevet i info-rubrikken til venstre under navnet mitt jeg:) Men som sagt der, så er det en 03 Audi A4 1,9TDIQ Avant:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 20, 2009 Hadde samme samme problem på min da jeg skiftet glasset på min,måtte pusse kontaktene oppi holderen, kontakt flatene så fine ut men det var et bellegg på di så det ble dårlig kontakt. Var ikke lett å komme til,men en dremel med en "rett" stålbøste fungerer supert.. Spraya med elektrospray etterpå for å fjerne fuktigheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 20, 2009 Har samme problem med min A3 etter jeg skiftet glass og pære. Kontaktene ser bra ut, men jeg har målt de med multimeter, og ingen action.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 21, 2009 Ah, kanskje løsningen er så enkel:) Men opplevde dere at begge skiltlysene kuttet samtidig da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...